Jak kontaktować się ze swoim zespołem, kiedy zatrudniasz kilka tysięcy osób? Jak wygląda employer branding w dużej firmie i czego może Cię nauczyć? Na te pytanie odpowiemy na przykładzie naszych realizacji dla sieci Rossmann. Przekonaj się, na jak wiele sposobów możesz budować wizerunek swojej firmy.

Czym jest employer branding?


Employer branding to podejście do budowania wizerunku zarówno wśród pracowników obecnych, jak i tych potencjalnych. Celem jest sprawienie, aby pracownicy byli dumni ze swojego miejsca pracy, a do tego chętnie polecali pracodawcę innym. Dzięki odpowiednim działaniom firma może zwiększyć lojalność i motywację zespołu, a także zmniejszyć rotację osób.


Tego rodzaju employer branding obejmuje szereg działań, takich jak komunikacja wewnętrzna, szkolenia i rozwój pracowników, a do tego kreowanie pozytywnego środowiska pracy. 


To, co jest kluczowe, to autentyczność. Dlatego ważne jest, aby pracodawca uwzględnił potrzeby i oczekiwania pracowników. Niezbędny jest szacunek dla zespołu, indywidualnych celów i możliwość rozwoju zawodowego.

Rossmann i employer branding - jak go realizuje?


Employer branding jest kluczowy do rozwoju firmy i budowania jej wizerunku. Dzięki niemu dbamy o dotychczasowych pracowników, zmniejszamy rotację, a także zwiększamy skuteczność rekrutacji. Odpowiednio zbudowany wizerunek trafia również do naszych odbiorców. W końcu chętniej współpracujemy z tymi, którzy mogą pochwalić się zgranym i profesjonalnym zespołem.


Przykładem realizowanego employer brandingu może być Rossmann. Tej sieci drogeryjnej nie trzeba nikomu przedstawić. Jest dostępna na każdym kroku. Artykuły zaś można kupić stacjonarnie, jak i online poprzez sklep internetowy. Jak mówi sama marka o sobie, to ludzie budują i stwarzają firmę.


Z kolei tak duża sieć sklepów oznacza wielu pracowników - w sklepie, magazynie, transporcie, obsłudze klienta czy dziale IT. Nic zatem dziwnego, że firma musi stawiać na employer branding, który przejawia się licznymi benefitami i udogodnieniami.


W Fun Run Studiu możemy być tego częścią.  A przynajmniej jednym z elementów. Rossmann bowiem działa na dużą skalę i dba o pracowników w niejednym aspekcie. Co robimy dla marki jako studio fotograficzne?

Rossmann w obiektywie Fun Run Studio


W jaki sposób Fun Run Studio przyczynia się do budowania wizerunku firmy i employer brandingu w tak dużej sieci jak Rossmann? Nasza współpraca nie ogranicza się tylko do tradycyjnych zdjęć pracowników. Jest znacznie szersza.


Przede wszystkim realizujemy takie projekty jak zdjęcia do gazet pracowniczych. To doskonały przykład tego, jak duża firma może komunikować się z pracownikami. Pomaga ona budować długotrwałe relacje, a do tego przekazuje najważniejsze informacje oraz podtrzymuje kulturę organizacyjną. 


Podczas zdjęć do gazety wewnętrznej staramy się pokazać jak najszerzej życie firmy. Przedstawiamy sylwetki poszczególnych osób, a także minione wydarzenia, do których pracownicy mogą wracać wspomnieniami. 


Wydrukowana gazeta pracownicza dla Rossmanna to nieduży wydatek, który niesie ze sobą sporo zalet. Dociera bowiem do wielu osób i wyróżnia się pośród standardowej komunikacji internetowej.


To jednak nie wszystko, ponieważ Fun Run Studio jest na bieżąco z życiem firmy. Takie dni jak Christmass Party w Łodzi to okazja do uchwycenia wielu niezapomnianych chwil. Dzięki współpracy możemy utrwalić kluczowe wydarzenia z życia marki, które będą pamiątką dla pracowników. 


Poza tym nasze obiektywy są zawsze gotowe, kiedy zdjęcia pracowników i menedżerów wymagają odświeżenia. Tego rodzaju fotografie pokazują uśmiechnięty zespół, którym można się szeroko chwalić w sieci.

Kiedy warto postawić na employer branding?


Twoja firma nie musi być największą siecią drogeryjną w kraju, aby móc korzystać z employer brandingu. Warto jednak dbać o wizerunek firmy. Jest on bowiem odpowiedzią na potrzeby Twoich pracowników.


Fotografia odgrywa w tym niemałą rolę. Oczywiście najprościej byłoby pokusić się o zdjęcia z otwartych zasobów. Idealne sylwetki uśmiechnięty pracowników, którzy nie istnieję. A jednak często możemy się z nimi spotkać, przeglądając strony internetowej niejednej z firm.


Nie zapominajmy, że każdy nas widział już dokładnie te same zdjęcia. Współczesny użytkownik internetu jest w stanie mgnieniu oka odróżnić fałsz od prawdy. Idealne zdjęcia, które nie są prawdziwe, nie zbudują ani wizerunku, ani wiarygodności.

Employer branding w Twojej firmie


Dlatego warto postawić na autentyczność i profesjonalne fotografie, które oddadzą atmosferę i kulturę pracy, jaką udało się wypracować przez lata. Zaproszony fotograf uchwyci zespół i pokaże warunki pracy, którymi chcesz się pochwalić.


Zdjęcia pracowników to szerokie pole do popisów. Niektórzy stawiają na klasyczne zdjęcia profilowe. Jeszcze inni - na nietypowe fotografie z atrybutami ich hobby i zainteresowań. Nie może również zabraknąć zdjęć Twojego zespołu podczas pracy i w przestrzeni firmy. Warto bowiem czasem uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, co kryje się za Twoimi drzwiami. 


Rezultaty takiej sesji możesz wykorzystać na wiele sposobów. Gazety dla pracowników to jeden z przykładów, jakie stosują duże firmy. Jednakże takie zdjęcia to doskonały fundament do kampanii PR i brandingowej. Możesz po nie sięgnąć również w ogłoszeniach o pracę i tym samym zachęcić nowe osoby do pracy właśnie z Tobą i Twoim zespołem.

Podsumowanie


Nasza współpraca z Rossmannem to przykład tego, jak duża firma może na co dzień korzystać z zalet employer brandingu i fotografii biznesowej. Jednakże o wizerunek warto dbać na każdym etapie tworzenia marki. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne zdjęcia pracowników jeszcze na samym początku.