Nawet 75% osób szukających pracy, sprawdza wizerunek pracodawcy jeszcze przed złożeniem oferty. Co to dla Ciebie oznacza? Potrzebujesz employer brandingu, który zachęci nowych i wartościowych pracowników do współpracy właśnie z Tobą. Jak to zrobić? Wie o tym doskonale Spedimex, który w tym celu korzysta z naszych usług.

Co to jest employer branding? 


Chociaż w Polsce to pojęcie jest świeże, na zachodzie małe i duże organizacje doskonale rozumieją jego znaczenie. Co to jest employer branding? Definicja może być szeroka. Najprościej mówiąc, jest to strategia budowania wizerunku pracodawcy poprzez promocję jego marki jako atrakcyjnego miejsca pracy. Obejmuje ono media społecznościowe, udział w targach i konferencjach, a także pokazywanie dobrych warunków pracy dla pracowników.


Po co cały ten trud? Budowanie wizerunku pracodawcy ma na celu zwiększenie atrakcyjności firmy dla potencjalnych pracowników i zachęcenie ich do rozważenia pracy. Employer branding prowadzi do lepszego poziomu rekrutacji i zatrudnienia lepszych kandydatów. To zaś wpływa na produktywność i efektywność pracy.


Pozytywny wizerunek pracodawcy może przyczynić się do zwiększenia lojalności pracowników i zmniejszenia rotacji kadry. Wszystko to może prowadzić do lepszej reputacji firmy, szerszego grona klientów i większego sukcesu na rynku.

Employer branding w praktyce, czyli Spedimex


O employer brandingu powstały już całe opracowania. Można o nim opowiadać godzinami. Jednak zamiast tego wolę przejść do konkretów i pokazać jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy na przykładzie firmy, z którą mogłem współpracować w tym zakresie. Poznajcie Spedimex!


Spedimex to firma, która od niemal 30 lat zajmuje się tworzeniem rozwiązań dla łańcucha dostaw. Posiada aż 15 oddziałów w całej Polsce. Jej trzy podstawowe filary to: logistyka kontraktowa, transport drobnicowy oraz transport całopojazdowy.


W Spedimex wiedzą doskonale o tym, jak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Dzięki temu mogą poszczycić się tytułem Poland’s Best Employer według magazynu Forbes.


Jednak nagrody to nie wszystko. W Spedimex podstawą są pracownicy. Pracownicy, którzy są nie tylko kompetentni, ale i zadowoleni. Jest to możliwe dzięki zbudowanej kulturze pracy całego zespołu o różnych kompetencjach i umiejętnościach.

Spedimex w Fun Run Studio


Employer branding to temat, którego nie można zamknąć w jeden dzień i schować do teczki. Jest to szereg działań, których celem jest budowanie wizerunku pracodawcy w wielu kanałach. Taki też był nasz cel podczas tej współpracy.


Dlatego w Fun Run Studio zrealizowaliśmy dla Spedimex szereg sesji menedżerów i całego zespołu Spedimex. Zdjęcia zaś służą obecnie do promocji firmy w czasopismach branżowych, mediach społecznościowych, a także na stronie internetowej. 


Jak można zauważyć, są to nie tylko portrety kadry zarządzającej na jednolitym tle. Podczas realizacji skupiliśmy się na tym, aby pokazać zarówno pracowników, jak i miejsce oraz charakter pracy. W końcu nie ma nic bardziej autentycznego niż zdjęcia zespołu firmy logistycznej na tle magazynu, prawda?

Co wspólnego ma employer branding z gitarą?


Ale na tym employer branding się nie kończy. Każdy z nas czuje przesyt tradycyjnych portretów, które pokazują tylko pracowników, a nie normalnych ludzi, którzy mają swoje pasje i zainteresowania. W budowaniu wizerunku pracodawcy zaś warto zwrócić szczególną uwagę na czynnik ludzki. 


Stąd coraz więcej zdjęć pracowników i kadry zarządzającej z nietypowymi atrybutami. Portret menadżera z gitarą? Jak najbardziej! Tak samo można przedstawić cały swój zespół, pozwalając im pokazać, kim są naprawdę. Tym samym umożliwia to zmniejszeniu dystansu między firmą a Klientem.


Dlatego podczas współpracy z Spedimex pokazaliśmy pracowników od innej strony. Mogli oni pozować z rowerem, kijem golfowy, czy deskorolką. Dzięki temu przestali być anonimowi, a stali się konkretnymi charakterami w firmie, którzy wnoszą nie tylko profesjonalizm, ale również pasję i kompetencję.

Efekty employer brandingu


Po kilku dniach zdjęciowych Spedimex ma całą galerię zdjęć, którą może wykorzystywać w celu budowania swojej marki i jej wizerunku wśród potencjalnych pracowników. Mogą one posłużyć w kampaniach marketingowych, ogłoszeniach o pracę, na stronie internetowej, a nawet w czasopismach branżowych, gdzie są oni cytowania.


Jednakże efekty employer brandingu są takie same dla innych firm. Nikt z nas nie lubi identycznych zdjęć zakupionych ze stocków, jakie można znaleźć na wielu stronach. Chcemy za to zobaczyć, kto faktycznie kryje się za marką. Kto odpowiada na nasze maile, kto do nas dzwoni i dba o to, abyśmy poczuli się zadowoleni.?


Employer branding pozwala nie tylko przyciągnąć nowych pracowników, którzy chcą pracować w takiej firmie jak nasza. Umożliwia on również skrócenie dystansu między nami a Klientami. W efekcie rezultaty są o wiele szersze i przekładają się na ogólny zysk organizacji.

Employer branding od kuchni


Jak wygląda taka sesja w firmie? Wszystko zależy od tego, jakie są jej zapotrzebowania oraz ilu pracowników zatrudnia. Inaczej bowiem buduje się markę pracodawcy w przypadku małej agencji marketingowej, a jeszcze inaczej w wiodącej firmie logistycznej. Wszystko jednak jest do zrobienia!


Współpracę najczęściej zaczynamy od spotkania w celu ustalania planu sesji. Określamy czas, otoczenie, ubiór, a także dodatkowe atrybuty. Już na samym początku szukamy odpowiednich miejsc, w których można sfotografować cały zespół lub poszczególnych pracowników przy swoich stanowiskach.


Realizacja takiej sesji może zająć jeden dzień. W przypadku dużych firm jest ona rozkładana na kilka dni zdjęciowych. Wszyscy wtedy pracujemy zespołowo, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest pokazanie firmy od jak najlepszej strony. 

Podsumowanie


Dla Spedimex employer branding to oczywista sprawa. Coraz więcej firm na polskim rynku dostrzega, jak ważny jest wizerunek nie tylko jako marki, ale również jako pracodawcy. Chcesz, aby o Twojej firmie mówiono jak najlepiej, a nowi pracownicy zgłaszali się sami? Porozmawiajmy i umówmy się na sesję zdjęciową.