Dla architekta, który projektuje przestrzenie i kreuje wizualne doświadczenia, profesjonalna sesja zdjęciowa jest potrzebna. Jest to także okazja do podkreślenia unikalnego stylu i osobowości. Z kolei dobry wizerunek jest nieodzownym elementem sukcesu zawodowego. W artykule znajdziesz zalety fotografii biznesowej dla architektów oraz wskazówki, jak przygotować się do sesji zdjęciowej, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.

Fotografa biznesowa dla architektów


Jako osoba odpowiedzialna za przekształcanie marzeń w rzeczywistość, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na podejmowane decyzje ma wizerunek. Nie inaczej jest w biznesie i zdobywaniu nowych klientów. Fotografia biznesowa pomoże Ci zbudować markę osobistą, która jest niezbędna dla wyróżniania się na rynku.


Dlaczego? Ponieważ profesjonalne zdjęcia biznesowe podkreślają Twój wizerunek, jako eksperta w danej dziedzinie. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się projektowaniem domów jednorodzinnych, czy rewitalizacją obiektów użyteczności publicznej, możesz przedstawić siebie jako zaangażowaną i kompetentną osobę.


Pokaż siebie — swoją osobowość, styl pracy i podejście do projektowania przestrzeni. Pomóż potencjalnym klientom zrozumieć Twoją wizję i zidentyfikować się z Tobą.

Co uwzględnić podczas sesji zdjęciowej Architekta?


Zaletą fotografii wizerunkowej jest możliwość pokazania architekta w kontekście jego pracy. To dodatkowo podkreśli Twój profesjonalizm! Z tego powodu na sesjach zdjęciowych zachęcam moich Klientów do tego, aby korzystali z rekwizytów, które na co dzień towarzyszą im w pracy.


Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w trakcie sesji wykorzystać elementy, które pokazują specjalizację i umiejętności eksperta. Można to zrobić, fotografując architekta z jego projektami lub wykorzystując różne symbole architektury oraz eksperymentując z kształtami, kolorami i kompozycją.


Rezultat zdjęć zależy też od pomysłu na sesję wizerunkową. Tradycyjne ujęcia portretowe sprawdzą się doskonale jako zaprezentowanie nas samych. Zastanów się jednak nad ujęciami, które pokażą Cię w trakcie pracy. Pomyśl o zdjęciach portretowych w różnych stylizacjach, a także o ujęciach ukazujących Ciebie, zarówno w biurze, jak i na placu budowy. 


Wyobraź sobie uchwycone na fotografii sceny takie twórcza praca przy biurku, dyskusja z klientem czy wizyta w zaprojektowanym przez Ciebie pomieszczeniu. Tego rodzaju elementy wprowadzają więcej życia i czynią zdjęcia bardziej autentycznymi.

Wykorzystaj swoje zdjęcia biznesowe


Moi klienci wykorzystują efekty sesji biznesowej na wiele sposobów niezależnie od tego, jakie branże reprezentują. Aktualizacja portfolio, strona internetowa oraz marketing to tylko przykłady. 


Jako architekt możesz wykorzystać profesjonalne fotografie do aktualizacji swojego portfolio. To doskonała okazja, aby pochwalić się najnowszymi projektami i największymi osiągnięciami. Dobre zdjęcie zaś przykuje wzrok na Twojej osobie i pomoże się wyróżnić.


Fotografie biznesowe są także wykorzystywane jako materiały promocyjne do social mediach. Regularne publikowanie zdjęć na profilach społecznościowych, takich jak LinkedIn, Facebook czy Instagram, może zwiększyć Twoją widoczność wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.


Nie może ich również zabraknąć na Twojej witrynie internetowej. Wykorzystaj je na stronie głównej, w sekcji „O mnie” czy jako tło dla opisu usług. Dodaj zdjęcia do artykułów na blogu, aby pokazać swoje osiągnięcia i udział w ważnych projektach. Pozwól zauważyć siebie i Twoją pracę.

Jak się przygotować do sesji zdjęciowej?


Aby osiągnąć najlepsze rezultaty podczas sesji zdjęciowej, warto odpowiednio się do niej przygotować. Powiedz fotografowi swoje oczekiwania. Dobrze jest wspólnie opracować koncepcję zdjęć. Dzięki temu wiesz, czego możesz się spodziewać, a także zdobędziesz wskazówki, jak się przygotować do takiego spotkania.

Twoje biuro a może studio fotograficzne?


Zastanów się też nad lokalizację. Studio fotograficzne daje Ci możliwość wykorzystania różnego rodzaju tła, oświetlania i dostępne ekspozytory. Co więcej, masz pewność, że zastaniesz profesjonalne warunki i nic nie zakłóci Twojej sesji.


Oprócz biura możesz wybrać taką lokalizację, która najlepiej odda Twój styl i charakter pracy. Mogą to być wnętrza pomieszczeń, pracownia lub inne miejsce, które ma dla Ciebie szczególne znaczenie. 


Wielu z moich Klientów zaprasza mnie do siedziby swojej firmy. Dzięki temu mogę sfotografować ich w codziennym środowisku pracy. To także okazja ku temu, aby pokazać ich w trakcie tworzenia czy projektowania. W obiektywie mogą znaleźć się również Twoi pracownicy. Nie ma bowiem lepszej wizytówki firmy niż sprawnie działający zespół.

Pozowanie to (nie)łatwa sztuka


Pozowanie tylko z pozoru jest trudne. Tak naprawdę jest to umiejętność, której możesz się nauczyć. Jeśli czujesz obawę przed obiektywem, stań przed lustrem w domu i wypróbuj kilka pozycji. Sprawdź, w których z nich czujesz się pewnie i swobodnie. Następnie powtórz je sesji zdjęciowej.


Pamiętaj o tym, aby słuchać porad fotografa. Wie on bowiem doskonale o tym, jak się ustawić, aby wyglądać korzystnie i profesjonalnie.


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozowania? Sprawdź nasz artykuł: Jak pozować do zdjęć biznesowych? (10 wskazówek)


Pomyśl o stylizacjach, które będą pasować do Twojego charakteru pracy. Uwzględnij ubiór, dodatki i makijaż. Jednak pamiętaj o wygodzie i dopasowaniu stroju do kontekstu zdjęć. Swoim Klientom zawsze doradzamy, aby przygotowali kilka różnych kompletów. Dzięki temu sprawdzimy, które z nich będą najlepiej wyglądać w obiektywie, a także urozmaicimy poszczególne ujęcia.

Podsumowanie


Profesjonalne zdjęcia biznesowe odgrywają kluczową rolę w promocji kariery zawodowej nie tylko architekta, ale również przedstawicieli innych zawodów. Poprzez budowanie marki osobistej i wzmocnienie swojego wizerunku jako możesz skutecznie wyróżnić się na rynku. Porozmawiaj ze mną o sesji biznesowej.