Finał projektu Gwiazdy Aldi


Z poprzednich wpisów wiecie już jak wygląda przygotowanie i przebieg sesji zdjęciowej na terenie sklepu dużych, międzynarodowych przedsiębiorstw. Podzieliliśmy się z Wami również naszymi wrażeniami z pobytu w centrum dystrybucyjnym w Chorzowie. Dziś czas na wielki finał! Opowiemy Wam co wydarzyło się trzeciego dnia naszego maratonu na Śląsku. Tym razem za profesjonalne studio fotograficzne posłużyło nam serce przedsiębiorstwa ALDI. Ich Centrala w Katowicach.

znaczenie centrali / biura w korporacji


To tutaj są podejmowane wszystkie najważniejsze decyzje dla dyskontów ALDI w Polsce. Od rana dzwonią telefony, następuje wymiana setek maili, odbywają się konsultacje zespołów odpowiedzialnych za poszczególne działy w firmie, mają miejsce rozmowy rekrutacyjne przyszłych pracowników oraz spotkania z potencjalnymi i obecnymi partnerami biznesowymi. A wszystko po to, aby grono wykwalifikowanych specjalistów mogło tworzyć nową i nieszablonową wizję handlu oraz bezpieczne i rozwojowe miejsce pracy.


Jesteście ciekawi jakie poszczególne działy odpowiadają za sukces, ciągły rozwój i porządek w firmie ALDI? Wiemy, że tak. :P Dlatego spieszymy z odpowiedzią.

ALDI zawdzięcza swoją skuteczność następującym działom:

  • Dział HR - niektórzy z Was tworząc swoje biznesy mieli okazję się przekonać, że dobry pracownik to skarb. Dział HR odpowiada za pozyskanie najlepszych pracowników dbając przy tym o ich rozwój w postaci szkoleń oraz o benefity. To od ich pracy zależy również wizerunek marki jako pracodawcy oraz sprawy kadrowo-płacowe.
  • Obszar Organizacji Sprzedaży - ich głównym zadaniem jest koordynacja i optymalizacja procesów związanych ze sprzedażą. Odpowiadają również za przebudowę, nowe otwarcia, a także wyposażenie sklepów.
  • Dział Zarządzania Kategorią - ogólnie rzecz ujmując są odpowiedzialni za to co najbardziej interesuje nas kupujących czyli PRODUKTY! ;) Odpowiadają za zmiany w asortymencie oraz jakość produktów analizując potrzeby klientów i śledząc ogólne trendy rynkowe. Jak łatwo się domyśleć ten dział zaintrygował nas najbardziej. ;)
  • Dział Marketingu i Komunikacji - w dobie tak szybko rozwijających się social mediów oraz nadal bardzo mocno obecnych w naszym życiu mediów tradycyjnych takich jak telewizja, radio czy prasa ważności tego działu nie trzeba nikomu udowadniać. Tworzy skuteczne strategie marki, które wspierają sprzedaż oraz pozytywny wizerunek ALDI.
  • Dział IT - nie widać ich, ale to nie znaczy, że ich praca jest bez znaczenia. Zajmują się serwisem urządzeń komputerowych używanych w firmie, a także administrowaniem, konserwacją oraz przygotowywaniem systemów informatycznych i telekomunikacyjnych.
  • Dział Nieruchomości i Ekspansji - zajmują się pozyskiwaniem terenów pod budowę nowych sklepów ALDI oraz rozbudowę sklepów już istniejących.
  • Obszar Usług Wspólnych - skupia działy zajmujące się księgowością, rachunkowością, badaniami i analizami, finansami, a także kwestiami z zakresu ochrony środowiska i podatków
  • Dział Zarządzania Łańcuchem Dostaw - zajmuje się optymalizacją i analizą procesów logistycznych, zaopatrzeniem, transportem, dystrybucją oraz planowaniem popytu. Kompleksowo wspiera również centra dystrybucyjne firmy ALDI takie jak chorzowskim magazyn, który mogliście zobaczyć naszymi oczami w drugim wpisie z serii dotyczącym naszego pobytu na Śląsku.


Jak widzicie sukces dyskontów ALDI to skuteczna współpraca dużej grupy wykwalifikowanych specjalistów, którzy mając wspólną wizję na przyszłość dążą do ciągłego rozwoju. A to, że firma ALDI robi to dobrze świadczą liczne nagrody, o których wspominaliśmy w poprzednich wpisach. Zachęcamy do zapoznania się z nimi. ;)

intensywny dzień trzeci - ostatni

Ostatni dzień pracy na planie sesji zdjęciowej dla dyskontów ALDI okazał się dla naszego zespołu najbardziej intensywny i wymagający ze względu na ilość materiału do wykonania, a także ilość osób do przygotowania. Czy daliśmy radę? Oczywiście, że tak! ;) Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu traktujemy tak ambitne projekty jako kolejne wyzwanie i możliwość rozwoju. Nasza wizażystka zadbała jak zawsze o profesjonalne makijaże, a fryzjerka o nienaganne fryzury. Natomiast fotograf stworzył odpowiednią atmosferę tak, aby każda z osób pozujących czuła się komfortowo. Wszyscy modele i modelki otrzymali także wskazówki dotyczące odpowiedniego ubioru i stylizacji do sesji.


Naszą pracę w katowickiej Centrali podzieliliśmy na cztery moduły:

  • portrety biznesowe dyrekcji, kadry kierowniczej oraz pracowników w zaaranżowanej przestrzeni, w siedzibie biura
  • zdjęcia kontekstowe pokazujące codzienną pracę w poszczególnych działach firmy (np. dział HR, obszar organizacji sprzedaży, dział IT, dział zarządzania kategorią), wspólne konsultacje nad projektami, fotografie poruszające m. in. temat rekrutacji, kontaktu z klientem, pracy zdalnej czy integracji zespołu w czasie wolnym od pracy
  • klasyczne portrety biznesowe dyrekcji, kadry kierowniczej oraz pracowników na charakterystycznym dla marketów ALDI niebieskim tle
  • zdjęcia grupowe pracowników, które wykonaliśmy zarówno w zaaranżowanej przestrzeni jak i na niebieskim tle w naszym mobilnym studio

Fotografie, które wykonaliśmy posłużyły firmie m.in. do skutecznego employer brandingu, wewnętrznych biuletynów informacyjnych czy kampanii rekrutacyjnych. Znalazły także zastosowanie w marketingu w kanałach social mediach poświęconych pracy w ALDI np. w postaci banerów czy grafik do konkretnych postów.


Jednak przede wszystkim udało nam się nimi pokazać jak ważne jest serce danego przedsiębiorstwa czyli Centrala. Mogliśmy przekonać się jak istotny potrafi być jeden telefon czy spotkanie. Jak ważna jest praca zespołowa, zdrowa komunikacja i szybka wymiana informacji. Jak wiele osób pracuje na światowy sukces jednej korporacji. To właśnie tacy klienci są dla nas niekończącym się źródłem inspiracji i motywacji do ciągłego rozwoju. Tym pozytywnym akcentem kończymy serię wpisów dotyczącą naszej współpracy z firmą ALDI.


Czas na kolejną podróż do świata fotografii i sesji zdjęciowych. Gdzie tym razem trafimy i czego się nauczymy? Śledźcie naszego bloga, a z pewnością dowiecie się pierwsi! :)

AUTOR: MARTA LITYŃSKA