Kiedy przeglądasz strony internetowe, czy potrafisz odróżnić jedną firmę od drugiej na podstawie zdjęć? W czasach, kiedy unikalność jest niezbędna do głębszej relacji z Klientem, to, w jaki sposób prezentujemy się w internecie, jest kluczowe. Czy warto wybrać zdjęcia stockowe, czy profesjonalną fotografię biznesową? Dowiedz się, czym się różnią oraz które z nich pomogą Ci zbudować silny i autentyczny wizerunek.

Co to są zdjęcia stockowe?

Zdjęcia stockowe. Widzimy je na co dzień na wielu stronach internetowych. Zamiast organizować indywidualną sesję zdjęciową i tworzyć materiał graficzny od podstaw, możesz po prostu zakupić licencję na ich używanie. Są one dostępne na wielu platformach stockowych takich jak Shutterstock, Adobe Stock czy Pixabay w ramach płatnych i bezpłatnych licencji. W zależności od ich rodzaju mogą być wykorzystane na prywatny lub komercyjny użytek.

Dlaczego firmy korzystają ze zdjęć stockowych?


Wiele firm korzysta ze zdjęć stockowych z różnych względów. Niejednokrotnie przedsiębiorstwa z tej samej branży korzystają z identycznych zasobów, aby promować swoje usługi. Jak się domyślasz, takie rozwiązanie niesie ze sobą pewne zalety, ale również wady, o których warto wiedzieć. Skąd jednak tak duże zainteresowanie zdjęciami ze stocka?


Zdjęcia stockowe są od razu dostępne do pobrania, co znacznie przyspiesza proces tworzenia treści. Jest to o wiele prostsze niż organizacja sesji zdjęciowej dla nowych produktów czy usług na miejscu.


W grę wchodzi nie tylko czas, ale również oszczędność kosztów. Taka sesja bowiem obejmuje wynajęcie fotografa, modeli, lokalizacji, a także często wymaga dodatkowego sprzętu i oświetlenia. W porównaniu z tym, zakup licencji na zdjęcia stockowe jest zazwyczaj tańszy.


Z kolei wspomniane platformy stockowe oferują szeroką bazę zdjęć, grafik, a nawet filmów praktycznie na każdy temat. Tym samym w kilka minut możesz zdobyć potrzebny Ci materiał. Te same zdjęcia mogą być wykorzystywane w różnych kanałach komunikacji – od strony internetowej, przez materiały drukowane, aż po media społecznościowe, co znacznie ułatwia prowadzenie działań marketingowych w firmie.

Jakie są główne wady zdjęć stockowych?


A zatem, czy zdjęcia stockowe to idealne rozwiązanie dla Twojej firmy? Na krótką metę i w nagłych przypadkach – tak. Ale jeśli zależy Ci na budowie silnego wizerunku i rozpoznawalnej marki, lepiej z nich nie korzystać. Oto kilka powodów, dlaczego:


  • brak autentyczności: stereotypowość i powtarzalność to jedne z głównych zarzutów wobec zdjęć stockowych, które są używane przez wiele firm w podobny sposób;
  • ograniczenia licencyjne: chociaż zdjęcia stockowe mają swoje prawa licencyjne, mogą one zawierać pewne ograniczenia, co może wpłynąć na elastyczność ich użycia w różnych kampaniach;
  • brak indywidualnego przekazu: zdjęcia z bazy niekoniecznie będą oddawać ducha firmy, jej kultury czy wartości. Nie mają oryginalnego i indywidualnego czynnika, który odróżniałby je od reszty;
  • brak unikalności: korzystanie z materiałów, które można znaleźć na wielu innych stronach internetowych konkurencji, może sprawić, że marka stanie się mniej rozpoznawalna oraz przekonująca dla odbiorców.


Tym samym warto pamiętać, że zdjęcia stockowe mogą być atrakcyjne dla przedsiębiorców z uwagi na ich koszt oraz łatwą dostępność. Z drugiej strony odbierają marce autentyczności i oryginalności. Jakie mamy rozwiązanie? Oczywiście, fotografię biznesową.

Czy warto zdecydować się na profesjonalną fotografię biznesową?


Autentyczność, unikalność i budowa wizerunku marki - to właśnie stoi za wyborem fotografii biznesowej nad zdjęciami stockowymi. Dlaczego warto na nią postawić?


Jestem fotografem od ponad 20 lat i wiem, że tylko prawdziwa fotografia może oddać autentyczny wizerunek firmy, jej pracowników oraz produktów. Niezależnie od tego, czy budujesz markę własną, czy zarządzasz średnią lub dużą firmą, możesz skorzystać z zalet, jakie ona ze sobą niesie.


Zamiast korzystać z generycznych zdjęć dostępnych dla każdego, Twoja firma ma coś, czego inne nie mają. Decydując się na sesję zdjęciową, masz pełną kontrolę nad tym, jak będzie ona przebiegała. Możesz w pełni dostosować ją do swoich potrzeb. Za jej pomocą możesz opowiedzieć historię wokół swojej marki i wyróżnić ją od konkurencji.


Efekty jednej sesji biznesowej możesz wykorzystywać w różnych kampaniach marketingowych, na stronie internetowej, w materiałach promocyjnych i w mediach społecznościowych. To inwestycja, która wciąż procentuje i pozwala Ci zbudować rozpoznawalność.

Jakie są zalety fotografii biznesowej?


Fotografia biznesowa to nie tylko dodatek do Twojego brandingu. To narzędzie komunikacji z klientami, które może wzmocnić Twój wizerunek na rynku. Oto główne jej zalety:


  • autentyczność
  • wyróżnienie się
  • spójność wizerunku
  • przedstawienie wartości
  • wysoka jakość
  • budowa zaufania

Podsumowanie


Ludzie chcą wiedzieć, z kim robią interesy. Autentyczne fotografie przedstawiają twarze, które stoją za marką. Z kolei zdjęcia stockowe nie odróżniają się od reszty i nie budują tak silnej więzi z klientem.


W Fun Run Studio realizujemy sesje biznesowe oraz korporacyjne dla dużych i małych firm, a także dla marek osobistych. Chcesz, aby inni postrzegali Twoją firmę jako niepowtarzalną? Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać na temat zdjęć.