Coraz więcej osób interesuje się zdrowym trybem życia i dietą. Rośnie także zapotrzebowanie na dietetyków. Konkurencja jednak jest coraz silniejsza. Jak się wyróżnić na tym rynku, zbudować wizerunek eksperta i zdobyć nowych Klientów? Kluczową rolę odgrywają zdjęcia biznesowe. Dowiedz się, jak za ich pomocą budować markę osobistą dietetyka w moim artykule.


Sesję zdjęciowe dla dietetyczki Magdy 


Magda jest dietetykiem i przyszła do nas z potrzebą wykonania kilku zdjęć portretowych do portfolio, materiałów na stronę oraz do promocji swojej marki w social mediach. Efektem sesji zdjęciowej były fotografie wizerunkowe, jakie widzisz w tym artykule.


Wykonaliśmy nie tylko klasyczne zdjęcia portretowe, ale także ujęcia oddające charakter pracy dietetyka. Co więcej, Magda wydała kilkanaście książek na temat dietetyki. Stały się one zatem naturalnym atrybutem na zdjęciach.

Jakie znaczenie dla dietetyka ma wizerunek?


Profesjonalizm, zaufanie oraz indywidualne podejście. To właśnie czynniki, które decydują o wyborze Klienta. Wizerunek odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej działalności. Jednak dla dietetyka może on być szczególnie istotny. Dlaczego?

Budowa zaufania


Niezaprzeczalnie wizerunek wpływa na to, jak nas postrzegają przyszli Klienci. W internecie zaś oceniamy po tym, jak ktoś się prezentuje. Ma na to wpływ nie tylko oprawa graficzna czy treść, ale także zdjęcia. 


Wynika to m.in. przez efekt aureoli, czyli skłonności przypisywania pozytywnych cech danej osoby na podstawie pierwszego wrażenia. Niestety wszyscy jesteśmy na to podatni. Pomyśl o tym, któremu lekarzowi zaufałbyś bardziej. Temu, który przychodzi roztargniony do gabinetu, w pogniecionych i nieprofesjonalnych ubraniach, czy temu w białym fartuchu, który wita Cię z uśmiechem i pamięta Twoje imię z poprzedniej wizyty? 


Profesjonalne zdjęcia, odpowiedni strój czy sposób komunikacji to rzeczy, które przekładają się na postrzeganie nas jako specjalisty w danym temacie. Zaufanie zaś jest niezwykle ważne w tej branży. Klienci muszą bowiem wierzyć, że dietetyk będzie w stanie im pomóc w osiągnięciu ich celów zdrowotnych i żywieniowych.

Rozwój marki osobistej


Liczba specjalistów od zdrowia i diety rośnie z dnia na dzień. Konkurencja zaś jest coraz bardziej zacięta. Jak zatem możesz przebić się ze swoją ofertą, aby pokazać swoje doświadczenie i profesjonalizm? Z pomocą przychodzi marka osobista. To właśnie ona pozwoli Ci zdobyć nowych Klientów. Ponadto jest receptą na wyjście obronną ręką w trakcie kryzysu i trudnej sytuacji na rynku.


Wizerunek jest jednym z kluczowych elementów marki osobistej. Za jego pomocą możesz przykuć uwagę potencjalnych klientów oraz innych specjalistów z branży. Takie działania przełożą się na Twoją rozpoznawalność, a także możliwości zawodowe. 


Twórz pozytywne skojarzenia dzięki zdjęciom! Niech Twoi odbiorcy kojarzą Cię ze zdrowiem, uśmiechem i dobrym samopoczuciem. Zdobądź tę rzadką przewagę konkurencyjną i wyróżnij się pośród konkurencji.

Przygotowanie do sesji zdjęciowej — o czym musisz pamiętać?


Jak oddać charakter pracy dietetyka? W tym celu kluczowe jest przygotowanie do sesji zdjęciowej. Wiele osób pyta mnie, czego może się spodziewać. Często dostaję pytania na temat tego, jak długo trwa sesja i co ze sobą zabrać. Mimo że jest to uzależnione od indywidualnych przypadków, mam kilka porad, które ułatwią Ci ten proces.


Ustalenie celu sesji


Zanim w ogóle spotkamy się na sesji, warto sprecyzować cele, jakie chcesz osiągnąć za pomocą zdjęć. Czy mają one pokazać Twoją pracę z klientami, wiedzę w zakresie zdrowego stylu życia, czy też podkreślić Twój profesjonalizm? Czy mają to być typowe zdjęcia portretowe, czy może sytuacyjne pokazujące Cię w trakcie pracy?


Ustalenie koncepcji sesji pomoże zarówno Tobie, jak i mi, skupić się na istotnych elementach. Co więcej, dzięki temu będę mógł udzielić Ci sprecyzowanych rad, dotyczących szczegółów jeszcze przed naszym spotkaniem.

Wybór stroju i rekwizytów


Dobrze dobrany strój to istotny element wizerunku każdego specjalisty. Ubranie powinno być profesjonalne, ale jednocześnie wygodne i estetyczne. Warto także zwrócić uwagę na kolorystykę ubrań, aby współgrała z koncepcją zdjęć oraz z Twoją marką osobistą. Unikaj strojów, w których źle się czujesz lub wyglądasz niekorzystnie. Jeśli nie wiesz, w co się ubrać, postaw na klasykę. Biznesowe sukienki, marynarki czy żakiety w stonowanych kolorach sprawdzą się zawsze!


W zależności od opracowanej koncepcji sesji warto również przygotować odpowiednie rekwizyty. Moi Klienci najczęściej przynoszą narzędzia pracy. Podczas sesji dla dietetyka będą przydatne np.: produkty spożywcze, książki, waga czy materiały edukacyjne. Możliwości są nieograniczone. Wszystko zależy od Twojej kreatywności.

Wykorzystaj sesję wizerunkową do swojej promocji!


Efekty sesji zdjęciowej dla Magdy możesz podziwiać w wielu miejscach w internecie. Podobnie może być w Twoim przypadku. Fotografie, jakie otrzymasz, mogą posłużyć Ci do promocji Twojej działalności w wielu miejscach.


Aktualizacja zdjęć profilowych to tylko najczęstsze przykłady. Profesjonalne fotografie to także genialny pomysł na posty publikowane w mediach społecznościowych. Dzięki nim przykujesz uwagę odbiorców, a Twój wizerunek zapadnie im w pamięć.


Ponadto zdjęcia biznesowe mogą być na tyle uniwersalne, że z powodzeniem wykorzystasz je np.: na stronie internetowej. Posłużą Ci one również do przygotowania portfolio i innych materiałów, jakie przygotowujesz dla swoich Klientów i innych odbiorców.

Podsumowanie


Profesjonalna sesja wizerunkowa dla dietetyka nie jest kolejnym wydatkiem dla Twojej działalności. To inwestycja, która pomoże Ci wzmocnić swoją pozycję na rynku. Nieustanne dbanie o wizerunek jest kluczowym elementem sukcesu w każdej branży. Porozmawiajmy o Twoich zdjęcia biznesowych w Fun Run Studio.


fot. Artur Rusek (fun&run studio)

make-up: Marta Lityńska

Dietetyk: Magdalena Makarowska (https://www.facebook.com/magdalena.makarowska.18)

AUTOR: ARTUR RUSEK