sesja wizerunkowa

Jak być profesjonalistą, a jednocześnie pokazać swoją prawdziwą twarz? Pomoże Ci w tym sesja wizerunkowa i biznesowa. Pomimo drobnych różnic, ich cel jest taki sam. W tym artykule podpowiem Ci, jaki typ fotografii sprawdzi się u Ciebie najlepiej.

Na czym polega sesja wizerunkowa?


Luźny charakter, swobodna atmosfera i kreatywne pomysły. Sesja wizerunkowa nie polega na tym, że stajesz za białym tłem, uśmiechasz się i koniec. Podczas takich zdjęć zależy nam, aby pokazać Twoją osobowość, charakter i niebanalne cechy. To właśnie te rzeczy odróżniają Cię od innych.


Zwróć uwagę na samą nazwę. Z czym kojarzy Ci się wizerunek? To sposób przedstawiania danej osoby. Najczęściej dotyczy to wykonywanego zawodu, ale nie tylko. W końcu na składają się na niego też pasje i talenty.


Dlatego zadaniem sesji wizerunkowej jest pokazanie Ciebie jako wiarygodnej i ciekawej osoby. Takiej, z którą warto nawiązywać relację i robić interesy. 


Na takich zdjęciach możesz pokazać się z rzeczami, które Cię identyfikują. W ten sposób możesz zapozować siedząc przy komputerze, wykonując telefony czy robiąc notatki. Możliwości jest wiele. Wszystkie one prowadzą do jednego - pokazania Ciebie jako otwartej i profesjonalnej osoby.

sesja wizerunkowa

Kiedy warto zdecydować się na sesję wizerunkową?


Zastanawiasz się, czy sesja wizerunkowa jest dla Ciebie? Odpowiedź jest prosta. Jak najbardziej. W końcu każdy z nas chce mieć kontrolę nad tym, jak jest postrzegany. Dotyczy to zarówno prezesów firm, jak i freelancerów.


Na sesję wizerunkową decydują się często osoby, które budują markę własną. Takie zdjęcia mogą posłużyć na ich stronie internetowej, koncie na Facebooku czy Instagramie. Dzięki temu, że otrzymujesz wiele różnych ujęć, możesz wykorzystywać je szeroko w swoich kampaniach marketingowych.


Jednak sesja wizerunkowa sprawdzi się nie tylko dla osób prowadzących jednoosobowe działalności. Mogą z niej skorzystać również duże firmy. W ten sposób pokażą ciekawie swój zespół. Zamiast sztampowych ujęć na jednolitym tle, zdjęcia mogą pokazywać ich pasje i nawiązywać do wartości firmy. 


Takie rozwiązania cechują nowoczesny employer branding. Pozwala on nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także zachęcić do rekrutacji. W końcu, kto nie chciałby pracować w fajnej firmie, która dba o swoich pracowników?

sesja wizerunkowa

Jak przygotować się do sesji wizerunkowej?


Marzy Ci się profesjonalna sesja wizerunkowa? Nie chcesz ciągle prosić znajomych o robienie zdjęć? Profesjonalny fotograf pomoże Ci osiągnąć efekt, na jakim Ci zależy. Od czego zaczniemy?

Na pewno od rozmowy i ustalenia celu sesji wizerunkowej. Jeśli zdjęcia mają później trafić na Twoje media społecznościowe lub stronę internetową, potrzebujesz kilka różnych ujęć. 

Zdjęcia mogą być zrobione na jednolitym tle lub z wykorzystaniem gadżetów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką sesję wykonać w plenerze lub w Twojej pracowni. 

A co ze stylizacjami? Przygotuj kilka różnych zestawów. Sprawdzimy, które wypadają najlepiej. Podczas sesji wizerunkowej ubiór może być luźniejszy niż na sesjach biznesowych. Pamiętaj jednak, że rzucające się w oczy wzory i nadruki mogą odciągnąć uwagę od tego, co jest najważniejsze na zdjęciach - od Ciebie.

sesja wizerunkowa

Czym jest sesja biznesowa?

Przejdźmy teraz do sesji biznesowej. To właśnie o nią pyta najwięcej klientów. Dlaczego? Ponieważ jest uniwersalna i daje sporo możliwości. Dzięki współpracy z fotografem można osiągnąć ciekawe efekty.

Czy oznacza to, że sesja biznesowa musi być poważna? Nie, nie i jeszcze raz nie. Od zawsze powtarzam, że fotografia biznesowa to nie są sztywni ludzie w garniturach. Za nimi jest przecież coś więcej. To charyzma, pasja i doświadczenie. Właśnie to próbuję przekazać na zdjęciach. 

sesja biznesowa

Na czym polega taka sesja?

Sesja biznesowa najczęściej jest wykonywana na jednolitym tle fotograficznym. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby urozmaicić je gadżetami. Zdjęcia mogą zostać wykonane także w biurze lub w miejscu pracy, gdzie przebywasz na co dzień.

Co z ubiorem? Klasyka sprawdzi się zawsze. Gładka koszula, marynarka, sukienka to uniwersalne stylizacje, które zdają egzamin podczas sesji biznesowej. Pamiętaj jednak, aby strój był dla Ciebie komfortowy. Załóż takie ubrania, w których czujesz się dobrze i nie krępują Twoich ruchów.

sesja biznesowa

Dla kogo jest sesja biznesowa?


Jeśli myślisz, że sesja biznesowa jest dedykowana tylko prezesom i właścicielom dużych firm, chcę Cię wyprowadzić z błędu. Tego rodzaju fotografia sprawdzi się za każdym razem, kiedy chcesz przedstawić się, jako profesjonalista.

Dam Ci przykład. Jesteś dumnym właścicielem świeżo upieczonego start-upu. Chcesz wyjść z nim do ludzi. Ale widzisz, że brakuje Ci takich rzeczy jak: profesjonalne zdjęcie twórcy na stronie internetowej lub profilu na LinkedIn. Pamiętaj, takie szczegóły mają większe znaczenie, niż Ci się wydaje.

Co więcej, moi klienci wykorzystują zdjęcia biznesowa na wiele różnych sposobów. Niekiedy są one potrzebne w komunikacji internetowej. Taka fotografia może urozmaicić stopkę mailową. Nie mówię już o avatarach w komunikatorach używanych przez korporacje, a nawet w CV.

Dlatego sesja biznesowa sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcesz pokazać swoje doświadczenie, charyzmę i zaangażowanie. 

Pamiętaj, że profesjonalne zdjęcie różni się od tego robionego amatorsko. Chcąc czy nie, takie ujęcia mogą działać na Twoją niekorzyść. Warto zatem zainwestować w sesję, z której efektów możesz korzystać przez lata.

sesja biznesowa

Sesja wizerunkowa czy biznesowa - co wybrać?


Sesja wizerunkowa ma nieco luźniejszy charakter. Nie oznacza to jednak tego, że fotografia biznesowa jest nudna i sztampowa. Wręcz przeciwnie! Pod okiem dobrego fotografa zdjęcia pokażą Twoją osobowość i cechy charakteru, jakie chcesz podkreślić. Wpłyną one pozytywnie na relacje biznesowe i przedstawią Cię od najlepszej strony.

Jaki typ sesji wybrać? Wizerunkowy czy biznesowy? Wszystko zależy od tego, w jaki sposób, chcesz się pokazać klientowi. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się ze mną. Ustalimy szczegóły i wspólnie wybierzemy najlepszą opcję.