Video marketing to dzisiaj jeden z największych trendów w marketingu. Jak jednak nakręcić film reklamowy, który będzie angażujący i ciekawy dla Twoich odbiorców? Czy potrzebujesz scenariusza? Ekipy filmowej? Dowiedz się z naszego artykułu.

Zacznij od scenariusza


Zanim w ogóle powstanie pierwsze ujęcie, potrzebny jest scenariusz. To właśnie on określa treść, ton i styl całego filmu. Jest on również niezbędny dla ekipy filmowej, która będzie odpowiadała za realizację Twojego wideo.


Najpierw zastanów się, co chcesz przekazać swoim filmem. Czy ma to być promocja nowego produktu, zwiększenie świadomości marki, czy może komunikat o specjalnej ofercie?


Niezbędne będzie również zbadanie Twojej grupy odbiorców. Co ich interesuje, jakie mają problemy, jakim językiem mówią? To tylko niektóre z podstawowych pytań, na które warto sobie odpowiedzieć, zanim napiszesz scenariusz do filmu reklamowego.

Film reklamowy powinien opowiadać historię


Aby film reklamowy mógł skutecznie dotrzeć do odbiorców, musi opowiadać jakąś historię. Storytelling przyciąga uwagę, a do tego pozwala nawiązać więź z widzem.


Historia powinna wywoływać emocje - czy to radość, zaufanie, sympatię, a nawet ciekawość. Emocje te pomagają w budowaniu relacji z widzem.


Trzeba jednak pamiętać, że wybrana historia powinna być bliska odbiorcy, aby mógł się on z nią łatwo utożsamić.


Dobra historia sprawia, że reklama jest zapamiętywana na dłużej. Tym samym pozwoli Ci ona osiągnąć cele biznesowe takie jak sprzedaż czy zwiększenie wizerunku marki.

Gdzie i jak nakręcić film reklamowy?


Kiedy masz gotowy scenariusz i pomysł na film, przyszedł czas na jego produkcję. Wybór miejsca oraz profesjonalnego sprzętu jest tutaj kluczowy.


Wybierz miejsce, które najlepiej pasuje do przekazu Twojego filmu. Może to być zarówno wnętrze związane z Twoją działalnością, jak i plener. Doskonale sprawdzi się siedziba Twojej firmy, biura, magazyn lub inne charakterystyczne miejsca.


Nie bez znaczenia jest również sprzęt, który wykorzystasz. Powinien on zapewniać wysoką jakość obrazu i oświetlenia. Nie kręć filmów telefonem, które nie dadzą Ci odpowiedniego efektu, dzięki któremu możesz się wyróżnić na tle innych.


Na końcu zostaje postprodukcja. To właśnie ona nada Twojemu filmowi reklamowemu ostateczny kształt, łącząc Twoją wizję z celami biznesowymi.


Potrzebujesz pomocy? W Fun Run Studio posiadamy nowoczesny sprzęt, a nasz zespół to specjaliści, którzy potrafią przekształcić Twój pomysł w angażujący film reklamowy.


Zapewniamy pomoc od scenariusza, przez kręcenie po montaż i postprodukcję. Oferujemy także dodatkowe ujęcia z drona, lektora, animacje czy grafikę. Sprawdź naszą ofertę na film reklamowy.

Masz film reklamowy, co dalej?


Po zakończeniu produkcji filmu reklamowego nadszedł czas na jego wykorzystanie. Jego odpowiednia dystrybucja pozwoli Ci osiągnąć zamierzone cele marketingowe i sprzedażowe. Jak wykorzystać jego potencjał?


Oto kilka z niektórych przykładów:


  • media społecznościowe: Wykorzystaj platformy takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, czy YouTube, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pamiętaj, aby dostosować format filmu do wybranej platformy. Przykładowo LinkedIn jest doskonały do materiałów o charakterze biznesowym, który dociera do przedsiębiorców i profesjonalistów z różnych branż. Z kolei TikTok jest idealny do tego, aby docierać do młodszej publiczności, szczególnie z krótkimi, angażującymi filmami i historiami.
  • strona główna: Umieszczenie filmu na stronie głównej może natychmiast przyciągnąć uwagę odwiedzających i zwiększyć zaangażowanie. Z kolei filmy produktowe znajdujące się na zakładce oferty mogą poprawić sprzedaż i stanowić wartość dodaną dla Twoich klientów.
  • kampanie płatne: film reklamowy możesz również wykorzystać w mediach społecznościowych jako element kampanii płatnej. Sprawdzą się one również jako reklamy displayowe na stronach internetowych.
  • e-mail marketing: włącz filmy reklamowe do swoich newsletterów, aby zwiększyć zaangażowanie oraz klikalność.


Filmy reklamowe możesz wykorzystać na wiele sposobów. Ważne jest, aby strategia dystrybucji była dopasowana do przekazu, a także do Twojej grupy docelowej. Niemniej jednak wykorzystanie różnych kanałów dystrybucji zwiększa szansę na sukces Twojego filmu.

Podsumowanie


Aby nakręcić film reklamowy potrzebny jest nie tylko pomysł, ale również scenariusz, profesjonalny sprzęt filmowy oraz odpowiednia dystrybucja. W ten sposób możesz przygotować materiał, który przyciągnie uwagę Twoich odbiorców. Chcesz, aby Twoje wideo wyróżniało się na rynku? Skorzystaj z naszej pomocy.