Fotoreportaż kojarzy się z relacjami z podniosłych i przełomowych wydarzeń, jakie możemy oglądać w prasie czy w telewizji. Jednak jego rola jest znacznie szersza. Z jego możliwości od lat czerpie Miss Polonia - jeden z największych konkursów piękności w Polsce. Dowiedz się, w jaki sposób Twoja firma może z niego skorzystać.
Czym jest fotoreportaż?
Fotoreportaż to zestaw zdjęć, które opowiadają historię lub przekazują informacje na temat danego wydarzenia. Dzięki nim można zobaczyć rzeczywistość, której nie da się opisać słowami. Jego zaletą jest uniwersalność. Może on bowiem pokazywać różne aspekty danego zdarzenia, od emocji uczestników po szczegóły miejsca, w którym się odbywa.
Co więcej, fotoreportaż może także przedstawiać historię różnych osób. Dzięki zdjęciom odbiorca może zobaczyć, jak zmieniały się ich życia, jakie wydarzenia miały miejsce i jakie emocje im towarzyszyły. Jest to też doskonały sposób na opowiedzenie historii z perspektywy kogoś, kto doświadczył danych zdarzeń.
Miss Polonia w obiektywie
Historia konkursu Miss Polonia sięga 1929 roku. To właśnie wtedy pierwsza zwyciężczyni otrzymała słynną bursztynową koronę. Od tego czasu tytuł ten nosiły 42 Polki. Reprezentowały one kraj w międzynarodowych konkursach, takich jak: Miss Universe, Miss World czy Miss Earth. Co więcej, ogólnopolskiemu konkursowi towarzyszą także edycje regionalne jak Miss Polonia Województwa Łódzkiego.
Miss Polonia to nie tylko wyłonienie najpiękniejszej kobiety, która otrzyma dożywotni tytuł. To również eventy, akcje charytatywne i wydarzenia, które towarzyszą konkursowi. Tak właśnie było i tym razem, kiedy miałem przyjemność towarzyszenia kandydatkom podczas ich zmagań.
Nie tylko sesje kandydatek
Podczas fotoreportażu dla Miss Polonii przygotowujemy nie tylko zdjęcia kandydatek, ale również relacje z eventów, jakie odbywają się w ramach konkursu. Castingi, warsztaty, a nawet pieczenie pierników na akcję charytatywną - wszystko to składa się na całość wydarzenia. Zadaniem fotografa zaś jest bycie czujnym i obecnym. Tylko w ten sposób może pokazać prawdziwe historie oraz emocje, które towarzyszą finalistkom.
Fotoreportaż, jaki przygotowuję dla Miss Polonia, ma na celu promocję konkursu i przedstawienie elementów, jakie się na niego składają. Tylko zdjęcia potrafią oddać to, co jest najważniejsze. Za ich pomocą kandydatki mogą pokazać się z jak najlepszej strony, jednocześnie promują markę i partnerów konkursu. Trafiają one nie tylko do social mediów, ale również do prasy i na strony internetowe.

Fotograf powinien być w centrum wydarzeń
Aby przygotować materiał z takiego eventu jak konkurs Miss Polonia, fotograf musi być gotowy, aby zrobić to jedno najważniejsze zdjęcie. Dlatego zawsze pozostaje w centrum wydarzeń, a jednocześnie jest niewidoczny. Jego rolą jest bowiem przedstawienie historii, która nie jest ani udawana, ani pozowana. Z tego powodu od reportażu bije tak duża autentyczność, jak w żadnym innym przypadku.
Podczas Miss Polonia relacje z wydarzeń są kluczowe. Kandydatki biorą bowiem udział w wielu eventach, uczestniczą w pokazach lub warsztatach. Moją rolą jest pokazanie tego, co się dzieje, a także oddanie emocji, które nieodłącznie im towarzyszą.

Rola fotoreportażu w Twojej firmie
Nie musisz organizować konkursu piękności, aby skorzystać z efektów fotoreportażu. Jak już pisałem na początku, jego rolą jest opowiedzenie historii z wydarzeń za pomocą zdjęć. Może to być relacja z eventu firmowego, gali czy konferencji.
Fotoreportaż to również sposób na pokazanie Twojej firmy od środka. Dzięki niemu możesz uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, kto pracuje w zespole. To zaś gra kluczową rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku w Twojej firmie.
Tego rodzaju zdjęcia sprawdzą się nie tylko w zakładce “Aktualności” na stronie internetowej. Warto pochwalić się fotoreportażem szerzej np.: na social mediach. Pokaże to pracę firmy od kuchni i zmniejszy dystans między Tobą a Klientami. Co więcej, takie zdjęcia będą również doskonałą pamiątką wydarzenia dla Twoich pracowników i zaproszonych gości.

Praca fotoreportera to bycie w ciągłej gotowości
Co wyróżnia fotoreportaż od tradycyjnej sesji w studio? Chociaż podczas Miss Polonia nie brakuje zdjęć studyjnych kandydatek, fotoreportaż powstaje w zupełnie innych okolicznościach. Nie ma wtedy mowy o ćwiczeniu póz, ustawianiu światła i kilkudziesięciu różnych wersjach tego samego ujęcia.
Żadna chwila nie zdarza się dwa razy. Dlatego podczas fotoreportażu muszę być w ciągłej gotowości, aby zrobić to jedno perfekcyjne zdjęcie. Z tego powodu ciągle mam pod ręką aparat i robię niezliczoną ilość ujęć. Tylko w ten sposób jestem w stanie uchwycić najważniejsze momenty, które mogą wydarzyć się w najmniej oczekiwanej chwili.
Praca nad fotoreportażem jest inna od pracy w studio pod wieloma względami. Przede wszystkim fotograf musi być zawsze w centrum wydarzeń, ale musi pozostać niewidoczny. Jest to niełatwe zadanie, które wymaga skupienia, a także doświadczenia. Podczas ujęć nie można bowiem utrudniać pracy innym, a jednocześnie trzeba uchwycić wszystko to, co dzieje się dookoła.
Materiał z takiego wydarzenia to duża liczba ujęć, które trzeba odpowiednio wybrać, aby mogły opowiedzieć historię. To, co jest dużą cechą i zaletą fotoreportażu to fakt, że za jego pomocą możesz pokazać coś, co jest w centrum uwagi, a także to, co kryje się za kulisami. Oko fotografa potrafi bowiem wychwycić najmniejszy szczegół, który z pozoru może wydawać się nieistotny.
Podsumowanie
Jeśli w Twojej firmie szykuje się wyjątkowe wydarzenie, konferencja czy gala, nie pozwól, aby pamięć o tym przepadła. Pomoże Ci w tym fotoreportaż, który nie tylko będzie pamiątką na lata, ale również promocją Twojej firmy dla przyszłych Klientów oraz pracowników. Uwiecznij ważne chwile na zdjęciach. Napisz do mnie i przejdźmy do konkretów.