Nowe możliwości i perspektywy, czyli kilka słów o fotografii z drona.

Perspektywa.


Fotografia stale się rozwija, a ta z drona staje się coraz bardziej popularna. Oczywiście wynika to z rozwoju technologii i dostępności dronów, ale przede wszystkim z jakości zdjęć oraz możliwości pokazania perspektywy dotąd spotykanej jedynie z pokładów samolotów lub paralotni. A to atuty, które sprawiają, że coraz częściej do kampanii dołączam także takie zdjęcia.


Perspektywa. To właśnie ona sprawia, że często nudny kadr jest wyjątkowy. I tak jest z dronami, to dzięki perspektywie, którą ukazują, wiele miejsc i wydarzeń odkrywa swoje drugie oblicze. Fotografia z drona pozwala uchwycić kolejną płaszczyznę, która dopełnia całość sesji. Detale, postaci i perspektywa widziana oczami ptaka lub paralotniarza ;-)


Skala wydarzenia jest bardzo ważna dla wielu organizatorów imprez masowych, dlatego coraz częściej to jedna z najpopularniejszych okazji do użycia zdjęć z drona. Zdjęcia z drona pozwalają pokazać skalę, ilość osób czy lokalizację. Dzięki takim ujęciom całe wydarzenie nabiera nowej perspektywy i głębi. Wielu organizatorów decyduje się na zdjęcia wydarzenia z perspektywy drona, by przy kolejnych pokazać ich rozmach i popularność. Koncert, wiec polityczny czy ślub to tylko niektóre okazje. Wydarzenia prywatne jak śluby pozwalają na pokazanie z wielu perspektyw nastroju uczestników i zabawy jaka towarzyszyła weselu. Wystarczy zobaczyć te zdjęcia, by się o tym przekonać:

Skala


Rozmach i skala jest bardzo ważna także w biznesie. Nawiązujemy kontakty biznesowe z firmami zlokalizowanymi na całym świecie i chcemy pokazać możliwości oraz skalę swoich działań. I tu z pomocą przychodzi fotografia z drona. Dzięki ujęciom z drona możemy pokazać wielkość naszego biznesu – powierzchni, zabudowań, flotę, choć nie tylko. Gdy tylko warunki na to pozwalają, można polatać także po hali i pokazać to co mamy wewnątrz, czyli ilość maszyn czy pracowników. Drony oferują naprawdę duże możliwości.


Natura tworzy najpiękniejsze obrazy. Kto z nas widział kampanię promującą np. Mazury mógł zobaczyć w jaki sposób ułożenie jezior i dróg tworzy wyjątkowe mozaiki w przestrzeni. Do tej pory niedostrzeżone, bo zdjęcia z drona nie były tak łatwo dostępne. Sam Półwysep Helski na niejednym ujęciu wygląda wyjątkowo kusząco i „zagranicznie”;-) Bardzo często korzystamy z takich zdjęć przy inwestycjach deweloperskich, bo wiemy, że lokalizacja i najbliższe otoczenie ma niesamowite znaczenie przy zakupie nieruchomości. Dodatkowo można w ciekawy sposób pokazać atuty wybudowanej nieruchomości lub całego osiedla. 

Niektóre produkty wręcz wymagają fotografii z tej perspektywy, bo jak ciekawie pokazać zdjęcia łodzi czy pole golfowe? Jak pokazać zawody sportowe, gdy peleton rowerowy mknący ulicami w zatrważającym tempie? Najlepiej dzięki zdjęciom z drona. Kampanie reklamowe coraz częściej sięgają takie zdjęcia. Pozwalają one na stworzenie wyjątkowo ciekawych i widowiskowych kampanii. Dynamiczny samochód mknący po przepięknych, krętych drogach, a może kobieta w zwiewnej sukni na brzegu morza, to i wiele więcej możesz pokazać dzięki takim zdjęciom. Choć nie tylko. Backstage z kampanii reklamowej to też ciekawy produkt, który można później wykorzystać w kampanii wizerunkowej.


Fotografia z drona to nowy dział fotografii, który ciągle zaskakuje nowymi możliwościami, le przede wszystkim jest widowiskowa i po prostu piękna. Sam pokochałem zdjęcia z drona, bo nadają wyrazu wielu kampaniom, które przygotowuję jako uzupełnienie kampanii biznesowej. Warto dodać ujęcia z drona do zaplanowanej kampanii lub sesji zdjęciowej. Napisz do mnie, a wspólnie zaplanujemy plan zdjęciowy tak, aby znalazły się także ujęcia z drona.