Kamera i akcja! To, co kiedyś było zarezerwowane dla największych firm, dzisiaj jest narzędziem dla każdego z nas. Filmy reklamowe towarzyszą nam na każdym kroku. A powodów, aby zainwestować w wideomarketing, nie brakuje. Dowiedz się, w jaki sposób możesz wykorzystać wideo w swojej branży. Wyprzedź konkurencję i dotrzyj do nowych odbiorców.

Dlaczego potrzebujesz wideomarketingu?


Oglądamy czy czytamy? No właśnie, to jest pytanie, które warto zadać sobie, jeśli prowadzimy marketing po 2020 roku. Wideo jeszcze nigdy nie było tak pożądane przez konsumentów. Spójrzmy na statystyki.


Wideomarketing w liczbach


Według raportu Cisco Visual Networking Index ponad połowa użytkowników ogląda wideo przynajmniej raz dziennie. Jeszcze inny raport - Forrester Research, wskazuje, że wideomarketing jest głównym narzędziem marketingowym dla ponad 75% przedsiębiorstw.


Dlaczego? Coraz trudniej złapać uwagę odbiorcy. Ten sam przekaz w tekście jest mniej zauważalny i zapamiętywalny niż ten w formie wideo. Jak wynika z prognoz na przyszłość, to właśnie krótkie filmy będą zdobywać większą popularność. Mowa tutaj nie tylko o filmach reklamowych, ale również o live streaming, VR czy filmach 360-stopni. 


Wideomarketing - nowy element Twojej strategii marketingowej?


Te statystyki jasno wskazują na to, że to właśnie wideomarketing powinien zostać kluczowym elementem strategii marketingowej. Wykorzystanie filmów do promocji swoich produktów i usług pozwala dotrzeć do większego grona odbiorców, w tym także do młodszych widzów.


FIlmy bowiem angażują bardziej niż tekst. Mogą z nimi porównywać się tylko zdjęcia, które również mogą zapadać w pamięć, przekazywać emocje oraz budować narrację. To doskonałe połączenie, które pozwoli Ci zwiększyć zaangażowanie i świadomość marki.


Co więcej, wideo może skutecznie pokazywać korzyści płynące z produktów lub usług, a tym samym pomaga zwiększać zaufanie Klientów i skłaniać ich do zakupu. Film instruktażowy, który pokazuje Twój produkt w akcji? A może nagranie opinii Twoich Klientów, czy pokazanie efektów Twojej pracy? Nic tak nie przekonuje jak obraz. Właśnie na nim chcemy się dzisiaj skupić. 

Jak wykorzystać filmy reklamowe w Twojej firmie? 


Jak widzisz, niepozorny film reklamowy to dzisiaj potężne narzędzie, które może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, kim są Twoi Klienci oraz w jaki sposób do nich docierasz - możesz zacząć wykorzystywać wideomarketing. 


Oto kilka sposobów:


  • pokazywanie Twoich produktów i usług - filmy to doskonała metoda na to, aby pokazać Twoje produkty i usługi w akcji. Może to być krótkie video demonstracyjne na temat tego, jak coś działa, a także w jaki sposób rozwiązują problemy Twoich Klientów;
  • budowanie marki - pierwotnym celem filmu było pokazanie historii. Po storytelling zaś sięgają najwięksi twórcy reklam. Dobrze opowiedziana historia potrafi sprzedać wszystko, a do tego buduje zaufanie i wzmacnia pozytywne emocje wokół marki. W Twoim przypadku przykładem mogą być filmy korporacyjne, które pokazują wartości i misję firmy, a także przedstawiają Twój produkt z punktu widzenia Klienta;
  • edukacja Klienta - wchodzisz na Instagrama lub TikToka i co widzisz? Krótkie filmy, które obrazują jak coś zrobić lub odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników. Wideomarketing to również edukacja. Pokazywanie tego, w jaki sposób rozwiązujesz problemy swoich Klientów, nie tylko zwiększa zaufanie do Ciebie, ale również pokazuje Cię jako eksperta w danej dziedzinie.

Rodzaje filmów reklamowych


W zależności od tego, co chcesz pokazać swoim odbiorcom, możesz zdecydować się na różne rodzaje filmów reklamowych. Oto kilka przykładów.


Filmy produktowe


Koncentrują się na prezentacji Twoich produktów oraz usług. Mają za zadanie pokazać ich kluczowe funkcje oraz zalety. Warto również skupić się na tym, w jaki sposób rozwiązują problemy Twoich Klientów.


Filmy instruktażowe


Jak coś zrobić - to najczęstszy temat filmów instruktażowych, które możesz wykorzystać w swoim wideomarketingu. Często zdobywają one sporą popularność ze względu na ich wartość edukacyjną. Ponadto pomagają klientom zrozumieć, w jaki sposób możesz im pomóc.


FIlmy korporacyjne


Co robisz, jakie są Twoje wartości, jak wygląda Twoja firma. Na tym właśnie polegają filmy korporacyjne, które pozwalają zajrzeć do Ciebie i Twojego zespołu. W ten sposób przybliżysz swoją firmę i zbudować więź z odbiorcami.


Filmy reportażowe


Jeśli Twoja firma uczestniczy w różnych wydarzeniach, takich jak konferencje, seminaria czy targi, filmy z tych wydarzeń są doskonałym sposobem na pokazanie Twojego zaangażowania w branżę i społeczność. Wykorzystaj je również, aby pokazać to, że jesteś ekspertem w branży.


Pamiętaj, że sukces leży w jakości, a także w dostosowaniu przekazu do Twojej grupy docelowej. Najlepsze filmy reklamowe to takie, które nie tylko promują Twoje produkty lub usługi, ale także dostarczają wartość dla widzów. W Fun Run Studio opowiemy Twoją historię i pokażemy ją w jak najlepszej jakości. Porozmawiajmy o wideomarketing dla Twojej firmy.

Podsumowanie


Wideomarketing to nowy, kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, która chce wyróżnić się na rynku. Niezależnie od tego, czy chcesz promować swoje usługi, budować markę, czy edukować klientów film reklamowy pomoże Ci osiągnąć te cele. Wybierz wideo dostosowane do swojej strategii i grupy docelowej. Autentyczność, szczerość oraz jakość to najważniejsze zasady, które wyznajemy w Fun Run Studio.