Z Kancelarią Adwokacką KIELER-MIŁOŃ współpracujemy już od wielu lat dostarczając materiał zdjęciowy na stronę www i do publikacji prasowych. Jesteśmy również klientami kancelarii. O ich doświadczeniu, podejściu do klienta i ilości wygranych spraw (choćby frankowych) świadczą liczby. Ale to nie wszystko. To co musisz zrobić równolegle to zadbać o to, żeby usłyszał o Tobie Twój klient.

Wizerunek decyduje o Twoim sukcesie w biznesie. Na czym on jednak polega oraz jak go zbudować? Dowiedz się, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie i przedstawić siebie oraz swoją firmę w profesjonalny sposób. Sprawdź, jak w tym celu wykorzystać zdjęcia biznesowe oraz w jaki sposób możesz ich użyć, aby osiągnąć swój cel.

Co się składa na wizerunek?


Zanim przejdziemy do tego, jak zbudować wizerunek, zacznijmy od początku. Samo pojęcie może obejmować wiele różnorodnych elementów, które składają się na ogólne postrzeganie drugiej osoby.


Na wizerunek wpływa zarówno wygląd zewnętrzny, jak i charakter, a także różne sytuacje i doświadczenia, jakie ludzie mają z marką lub z daną osobą. Jest to również wszelkiego rodzaju komunikacja - werbalna czy niewerbalna. Sposób, w jaki komunikujemy się z otoczeniem – ton, język, wizualne elementy – wszystko to przyczynia się do kształtowania wizerunku.


Jest to też doświadczenia drugiej osoby. Nie bez znaczenia są emocje, jakie nam towarzyszą podczas spotkania lub punktów styku z marką. Tym samym, pozytywne doświadczenia mogą wzmocnić wizerunek, podczas gdy negatywne mogą zaszkodzić.


Z tego powodu to, czym jest wizerunek, wpływa nie tylko na ogólne postrzeganie naszej osoby, ale też na naszą pracę, karierę oraz biznes. Niezależnie od tego, czy jesteśmy w roli pracownika, czy szefa, możemy wykorzystać wizerunek jako naszą siłę. Jak to jednak zrobić?

Wizerunek w biznesie - dlaczego jest istotny?


W każdym biznesie mamy konkurencję, a nasi Klienci mają szeroki wybór usług. W takiej sytuacji wizerunek staje się kluczowym czynnikiem wyróżniającym markę. To nie tylko estetyka, ale wszelkiego rodzaju doświadczenia kojarzone z daną marką. Ale dlaczego jest to tak ważne?


Zacznijmy od wyróżnienia się od konkurencji. W niektórych branżach produkty czy usługi różnią się niewiele pod względem funkcjonalności. W takich przypadkach wizerunek jest głównym czynnikiem wyboru przez konsumenta. Tym samym, marki o pozytywnym wizerunku są postrzegane jako bardziej godne zaufania. Klienci chętniej korzystają z usług tych firm, które postrzegają jako wiarygodne i solidne.


Ale na tym powody się nie kończą. Warto wspomnieć również o procesie rekrutacji. Zwróć uwagę, że obecnie kandydaci chcą pracować w tych firmach, które mają pozytywny wizerunek. Spójne wartości są niekiedy kluczowe podczas podejmowania decyzji o zatrudnieniu. Dobra reputacja firmy i pracodawcy zaś może przyciągnąć najlepsze talenty w danej branży.

Wizerunek a fotografia biznesowa - co je łączy?


W budowaniu wizerunku biznesowego ogromną rolę odgrywa fotografia. Jako fotograf wiem, że zdjęcia stanowią pierwszy punkt kontaktu pomiędzy marką a Klientem. Kiedy są dobrej jakości, pokazują profesjonalizm firmy. Mogą one inspirować, budować zaufanie, wywoływać sympatię czy podziw.


Co więcej, nie zapominajmy, że za każdym zdjęciem stoi jakaś historia. Fotografia biznesowa to świetny sposób na to, aby wyrazić misję firmy, przedstawić jej zespół lub pokazać oferowany produkt. Decydując się na autentyczność, możemy wzmocnić nasz wizerunek jako szczery oraz transparentny.

Jak wykorzystać zdjęcia do budowy wizerunku?


Kiedy wiesz już, co to jest wizerunek, możesz wykorzystać fotografie do jego zbudowania oraz wzmocnienia. Na czym warto się skupić?


Przede wszystkim na osobach. Ludzie lubią robić interesy z ludźmi, a nie z bezosobowymi firmami. Zdjęcia pracowników, zwłaszcza kadry zarządzającej czy zespołu, mogą wzmocnić zaufanie Klientów do marki i ukazać jej ludzką stronę. Jest skuteczniejsze rozwiązanie niż wybór zdjęć ze stocka, które są wykorzystywane również przez naszą konkurencję.


Z kolei zdjęcia z konferencji, warsztatów czy z innych wydarzeń firmowych mogą pokazać, że firma jest aktywna w branży, angażuje się w rozwój i dba o relacje z Klientami. Pozytywną reakcję mogą przynieść także ujęcia z życia firmy, które mogą zbudować wizerunek przyjaznego miejsca do pracy.


Zdjęcia biznesowe możesz wykorzystać na wiele różnych sposobów. Broszury, ulotki czy plakaty to tradycyjne materiały reklamowe, które mogą wzmocnić postrzeganie marki, jeśli zostaną przygotowane w odpowiedni sposób. Pomóc w tym mogą profesjonalne fotografie, które zwrócą na siebie uwagę.


Oczywiście na tym wykorzystanie zdjęć biznesowych się nie kończy. Oprócz tradycyjnych formatów nie zapominajmy również o mediach społecznościowych oraz stronie internetowej. Warto, aby publikowane przez nas treści online oraz offline były spójne i tak samo wysokiej jakości.

Podsumowanie


Co to jest wizerunek? To właśnie to, co mówią o Tobie inni ludzie, kiedy wychodzisz z pokoju. Mimo że nie na wszystkie elementy możesz mieć wpływ, nad niektórymi z nich możesz popracować. Profesjonalne zdjęcia mogą wzmocnić zarówno Twój wizerunek, jak i wizerunek Twojej firmy. Dzięki nim możesz zbudować silną markę, przyciągnąć nowych Klientów oraz zdobyć najlepszych pracowników. Warto z tego skorzystać.