Dlaczego jedna osoba w mediach społecznościowych zdobywa tyle polubień, komentarzy i obserwatorów, a Ty nie? Obserwujesz ludzi ze swojej branży i zastanawiasz się, czy mają coś, czego Ty nie masz? Poznaj 5 kluczowych zasad, które pomogą Ci zbudować silny wizerunek w social mediach.

Bądź autentyczny


To właśnie autentyczność jest jednym z najważniejszych aspektów budowy wizerunku w mediach społecznościowych. Co to jednak właściwie oznacza i jakie ma znaczenie?


Być autentycznym to być prawdziwym i szczerym - wobec siebie i innych. Takie osoby pokazują swoją prawdziwą osobowość i wartości. Nie boją się mówić o swoich przekonaniach oraz o tym, co robią. 


Takie działania są szczególnie doceniane w dzisiejszym świecie, kiedy jesteśmy zasypywani informacjami i każdy próbuje wyróżnić się z tłumu. Jednak to właśnie osoby, które są autentyczne, mają największe szanse na zbudowanie silnego wizerunku w mediach społecznościowych. Ludzie bowiem chętniej ufają innym, jeśli dostrzegają ich szczerość.


W byciu autentycznym nie chodzi jednak o to, aby zawsze przedstawiać się jako idealna osoba. Nikt nie jest perfekcyjny. Dlatego tak ważne jest, aby pokazywać także swoje błędy i niepowodzenia. To właśnie zbliża Cię do Twoich odbiorców.


Z drugiej strony jednak musisz być otwarty na feedback. Autentyczność niesie ze sobą ryzyko, że nie każdy nas polubi. Jednak nie ma to znaczenia, jeśli zbudujesz silną markę osobistą, która zgromadzi wokół Ciebie lojalnych obserwujących i Klientów.

Pamiętaj o wartości dodanej


Zasięgi w social mediach spadają. Wielu twórców widzi, jak coraz ciężej dotrzeć do nowych odbiorców. Dlaczego tak się dzieje? 


Coraz więcej osób tworzy, a mniej konsumuje. Zwróć uwagę, że z roku na rok liczba aktywnych użytkowników w internecie rośnie. Prowadzenie swoich mediów społecznościowych jest coraz powszechniejsze w każdej branży. Dlatego tak trudno jest się wyróżnić z tłumu, kiedy każdy z nas stawia kroki naprzód.


Z tego powodu tak ważna jest wartość dodana. To nic innego jak wyjście dalej niż oczekiwania Twoich obserwujących. Dostarczenie wiedzy, inspiracji czy rozrywki to tylko przykłady tego, co możesz wykorzystać, budując wizerunek w social mediach. 


Wartość dodana pomaga budować zaufanie, lojalność, a także zaangażowanie pod Twoimi publikacjami. Jak to zrobić? Na różne sposoby:


  • Podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. Niech to będzie niebanalna porada branżowa, ciekawostka czy case study.
  • Zainspiruj, pokaż swoje dotychczasowe osiągnięcia, a także wyzwania, przed jakimi stoisz. Możesz również zachęcać innych do działania i motywować ich do rozwoju.
  • Pamiętaj, że nie wszystko musi być poważne. Dodanie wartości to także dobry humor i zabawne anegdoty, które angażują społeczność. 


Zadbaj o profesjonalne zdjęcia


Tworząc wizerunek w social mediach, musisz pokazywać siebie. Selfie jest autentyczne, ale nigdy nie będzie tak profesjonalne, jak prawdziwa fotografia. Dobre ujęcie może przyciągnąć uwagę, wywołać emocje oraz szybciej i skuteczniej przekazywać informacje.


Ale nie każde zdjęcie ma taką moc. To, co wyróżnia profesjonalne ujęcia, to jakość, kompozycja, oświetlenie i przemyślane detale, które razem tworzą atrakcyjny obraz.


Rezultaty takiej sesji to gotowe grafiki do Twoich postów w mediach społecznościowych. Mogą one pokazywać Cię w akcji, Twoje produkty albo atmosferę, jaką chcesz przekazywać poprzez swoją markę osobistą.


W tym celu zdecydowanie warto zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową. Fotograf to nie tylko technik, ale także artysta, który potrafi uchwycić Twoją osobowość i wartości w jednym ujęciu.


Jeśli zależy Ci na silnym wizerunku w social mediach, skontaktuj się ze mną. Razem możemy tworzyć zdjęcia, które pozwolą Ci na budowę niezapomnianej marki osobistej. 

Wchodź w interakcje z obserwatorami


Media społecznościowe to przede wszystkim ludzie. Dlatego budując swój wizerunek, nie zapominaj o obserwujących. Jednokierunkowa komunikacja to pieśń przeszłości. Użytkownicy chcą być bowiem wysłuchani, zrozumiani, a także docenieni.


Dlatego postaw na dwukierunkową komunikację. Nie bój się angażować w merytoryczne dyskusje i odpowiadać na komentarze. To pokaże, że cenisz ich opinie i czas, jaki poświęcają na interakcje z Twoimi publikacjami. 


Zwracając uwagę na to, co mówią Twoi obserwujący, możesz otrzymać cenne informacje o tym, czego oni oczekują. Jednocześnie sprawdzisz, czy obrana strategia jest dla nich odpowiednia i przyciąga właściwą grupę odbiorców.


Staraj się również odpowiadać na jak największą liczbę komentarzy i wiadomości. Mimo że jest to czasochłonne, pokazuje Twoje zaangażowanie i autentyczność. Bezpośrednia interakcja pozwoli Ci zbudować silne relacje z obserwującymi, co tylko pomoże Ci w budowie wizerunku w mediach społecznościowych.

Sprawdzaj


Prowadzenie social mediów powinno być spójne z obraną strategią, dobraną do Twoich celów i potrzeb grupy docelowej. Jej ciągle dostosowywanie to klucz do osiągania lepszych efektów.


Dlatego analiza i monitoring wyników jest nieodłączną częścią każdej strategii wizerunku w mediach społecznościowych. Weryfikacja tego, jakie treści otrzymują najwięcej reakcji, pozwoli Ci tworzyć więcej podobnych wpisów.


Nie bój się także eksperymentować. Sprawdzaj różne rodzaje treści, formy, godziny publikacji itp. Obserwuj, jak Twoja społeczność reaguje na te zmiany.


Na podstawie zebranych informacji, dostosowuj swoją strategię. Jeśli coś działa, rób tego więcej. Jeśli tak się nie dzieje, dowiedz się, dlaczego i wypróbuj coś innego.


Budowa wizerunku w mediach społecznościowych to ciągła praca nad tym, co publikujesz. Pamiętaj, że to droga, która może prowadzić Cię do coraz większej publiczności.

Podsumowanie


Twój wizerunek w mediach społecznościowych to Twój wirtualny billboard. To, jak się prezentujesz, jak się komunikujesz i jaką dostarczasz wartość, ma wpływ na to, jak jesteś postrzegany przez innych. Dlatego tak ważne jest, aby postawić na autentyczność, profesjonalne zdjęcia i interakcje z odbiorcami. W ten sposób możesz zbudować silną markę osobistą, rozpoznawalną nie tylko w internecie.