Wiele firm popełnia ten błąd w dobrej wierze. Widziałeś go na niejednej stronie internetowej. Zdjęcia dobrze ubranych, uśmiechniętych i z kciukiem w górze pracowników. Tak idealnych, że aż nie istnieją. Pomimo tego od lat reprezentują setki zespołów w Polsce i na świecie. 

Dlaczego nie warto kupować pracowników ze stocków?


Zdjęcia z otwartych zasobów to nie grzech. Mogą one pomóc w budowaniu wizerunku na początkowym etapie. Brak budżetu, duża rotacja oraz brak odpowiedniej przestrzeni do fotografowania to częste powody, dla których część firm “idzie na łatwiznę”.


Jednak nie zapominajmy o jednym. Kupione zdjęcia pracowników są tylko symbolem naszego zespołu. Pamiętajmy, że z tych samych zasobów korzystają także inne firmy. W efekcie może zdarzyć się tak, że zarówno my, jak i nasza konkurencja będziemy przedstawiać się w taki sam sposób.


Gdzie leży problem? Przede wszystkim w tym, że dzisiejszy użytkownik Internetu nieraz widział te same zdjęcia na wielu stronach. Z łatwością zatem dostrzeże, że nasz zespół nie jest prawdziwy. Nawet jeśli nie poczuje się oszukany, nie zapadniemy mu w pamięć. Zabraknie bowiem autentyczności, czyli kluczowego składnika, jaki jest potrzebny, aby wyróżnić się na rynku.


O tym, że bycie sobą to podstawą, wie doskonale Commerzbank, z którym miałem przyjemność pracować. Jak zaraz się przekonasz, autentyczne fotografie pracowników to reklama Twojej firmy, która trafia nie tylko do Twoich Klientów, ale również do potencjalnych pracowników. Warto zatem o nią zadbać.  

Zdjęcia zespołu dla Commerzbank


Commerzbank to wiodący bank komercyjny, który w swojej ofercie ma rozwiązania przygotowane zarówno z myślą o kliencie prywatnym, jak i korporacyjnym. W Łodzi mieści się jego siedziba - Centrum Technologii Cyfrowej Commerzbanku, gdzie pracownicy wdrażają i rozwijają projekty związane z najlepszymi rozwiązaniami cyfrowymi.


Zespół pracowników Commerzbank to przede wszystkim specjaliści IT, quanti oraz analitycy danych. Jak mówią, wraz ze współpracownikami z całego świata pracują nad tworzeniem cyfrowego przedsiębiorstwa przyszłości.


W trakcie naszej współpracy chcieliśmy pokazać, że praca w IT w międzynarodowym banku jest pasjonująca i pełna wyzwań. Z kolei pracownicy to zgrany zespół, z którym można zarówno przenosić góry, jak i kraść konie. 

Praca, uśmiech, pasja - sesja zdjęciowa dla Commerzbank


Oglądając rezultaty sesji dla Commerzbank trudno nie odnieść wrażenia, że zdjęcia przedstawiają zgrany teamu. Niekiedy tylko opis może sugerować, że chodzi o współpracowników, a nie o przyjaciół w towarzyskiej sytuacji.


Taki efekt chcieliśmy osiągnąć, kiedy zdecydowaliśmy się na przedstawienie pracowników . Poprzez zdjęcia sytuacyjne pokazaliśmy, jakie warunki panują w firmie. Odbiorca może od razu zwrócić uwagę na atmosferę zespołu, która wręcz zaraża energią. 


Sekretem jest dobór nieprzypadkowych osób, które ze sobą pracują i lubią się wzajemnie. Na zdjęciach nie da się oszukać takiej relacji. Bije bowiem od nich koleżeńskość i realizm. 


Nie bez znaczenia był również wybór miejsc. Podczas sesji zależało nam, aby pokazać warunki, w jakich pracuje się w Commerzbank. A jest czymś się pochwalić! W firmie nie brakuje bowiem przestronnych korytarzy i salek konferencyjnych. Na tym jednak nie koniec. Pracownicy mogą skorzystać także z nowoczesnej stołówki czy dedykowanej przestrzeni do odpoczynku, gdzie jest wiele zieleni. 


Dlatego podczas zdjęć zespół został przedstawiony w różnych konfiguracjach. Pokazaliśmy ich w trakcie pracy, spotkań, a także w czasie przerwy. Efekt? Commerzbank to nowoczesna przestrzeń, gdzie pracownicy mogą pracować w komfortowych warunkach. Nie brakuje pasji, energii i dobrego towarzystwa. Wygląda jak idealne miejsce do pracy, czyż nie?

W jaki sposób możesz wykorzystać zdjęcia pracowników w employer brandingu?


Najlepiej zapamiętujemy twarze. O wiele łatwiej jest nam sobie przypomnieć czyiś wygląd niż nazwisko. Naukowcy odkryli to już dawno tematu. To jednak nie wszystko. Pierwsze wrażenie może przesądzić o niejednej ważnej decyzji życiowej. Dotyczy to również zmiany pracy i poszukiwania nowego pracodawcy. 


Kiedy pracodawca publikuje stockowe zdjęcia swoich pracowników, możliwe są dwie opcje. Albo potencjalny kandydat je zignoruje, albo zbudzi to jego niepewność. Może zacząć się zastanawiać się, jaki jest problem, że firma ukrywa swoich pracowników. Duża rotacja, słaba atmosfera a może złe warunki pracy? Wyobraźnia może podsunąć różne odpowiedzi. 


Nawet jeśli mamy tylko dobre intencje, korzystanie z gotowych zasobów zawsze osłabia naszą pozycję. Autentyczne zdjęcia pracowników wzbudzają bowiem zaufanie do firmy. Przyszli kandydaci wiedzą, jak może wyglądać praca u nas, tylko na podstawie zdjęć i tego, co komunikujemy w Internecie. W efekcie możemy przyciągnąć odpowiednią grupę docelową, która idealnie wpasowuje się do naszego zespołu.


Pokazanie rzeczywistości i codzienności w firmie jest również nie bez znaczenia dla Klientów. W końcu chcemy wiedzieć, z kim współpracujemy. Zobaczenie, że po drugiej stronie monitora znajdują się tacy sami ludzie, jak my, wzbudza zaufanie. Jeśli zaś przedstawimy zespół nie tylko w pracy, ale również w trakcie odpoczynku i integracji zwiększy naszą autentyczność.


Tego rodzaju zdjęcia to podstawa dobrej kampanii rekrutacyjnej, która pozwoli przyciągnąć najlepszych kandydatów. Efekty sesji mogą posłużyć również do pokazania naszej pracy zza kulis i pochwalenia się nimi w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej, Możliwości jest wiele. Jedno jest pewne. Zdjęcia pracowników mogą zbudować wizerunek Twojej firmy. Od Ciebie zaś zależy, czy będzie on spójny i wiarygodny.

Podsumowanie


Szukasz nowych pracowników do firmy, a może pracujesz nad jej pozytywnym wizerunkiem? Niezależnie od okoliczności, pokaż swój zespół, atmosferę i warunki pracy. Zadbaj o to, jak Twoja firma jest postrzegana. Zgłoś się do mnie i porozmawiajmy o zdjęciach Twoich pracowników.