Wizerunek - to jest to, co zostaje, kiedy nie ma Cię w pokoju. Masz jednak wpływ na to, w jaki sposób jesteś odbierany przez innych. Dowiedz się, na czym polega kreowanie wizerunku, który przyciągnie i zatrzyma odbiorców.

Czym jest wizerunek?


Kreowanie wizerunku to temat, którym zajmują się nie tylko wielkie korporacje, ale również przedsiębiorcy, a nawet pracownicy. Tak naprawdę jest to szerokie pojęcie, które może obejmować wszystko to, z czym się identyfikujemy. Może to być logo, styl komunikacji, jakość produktów, a także wartości czy misja firmy.


W przypadku pojedynczych osób kreowanie wizerunku polega przede wszystkim na:

  • wyglądzie;
  • ubraniach;
  • postawie;
  • wartościach;
  • zachowaniu;
  • etykiecie;
  • komunikacji.


Chociaż wydaje się, że jest to szczególnie istotne dla osób publicznych, takich jak politycy, celebryci czy liderzy biznesu, w dzisiejszych czasach, kiedy media społecznościowe są tak powszechne, zarządzanie wizerunkiem jest ważne dla każdego.


To, co jednak istotne to fakt, że wizerunek, a więc to, jak jesteśmy postrzegani, powinno być autentyczne. Jeśli udajemy kogoś, kim nie jesteśmy, nie tylko nie przychodzi nam to naturalnie, ale również możemy stracić zaufanie innych. 

Na czym polega kreowanie wizerunku?


Wizerunek jest czymś, co wpływa na to, co sobą przedstawiamy i w jaki sposób jesteśmy kojarzeni. Niezależnie od tego, czy reprezentujemy samych siebie, czy swoją organizację, mamy wpływ na to, jak inni nas widzą i piszą.


Podzielmy zatem kreowanie wizerunku na 3 główne aspekty:


  • wizualne - chociaż obejmują one tylko powierzchowne rzeczy, są niezwykle istotne. To właśnie w dużej mierze od nich zależy pierwsze, ogólne wrażenie. Od logo firmy, strony internetowej, zdjęć produktów, do wyglądu strojów pracowników - to wszystko może wzbudzać pozytywne emocje, które pomagają w kształtowaniu wizerunku.
  • komunikacyjne - dotyczą one tego, w jaki sposób firma lub osoba komunikuje się z innymi Klientami czy odbiorcami marki. Zwróć uwagę na to, że to jest nie tylko to, co mówimy, ale również to, jak to mówimy. Odpowiedni ton oraz styl komunikacji zarówno online, jak i offline ma tu znaczenie.
  • zachowanie - w jaki sposób traktujesz swoich pracowników lub Klientów? Jakie wartości tym samym reprezentujesz? To wszystko wpływa na Twój wizerunek. Pamiętaj, że kluczowe jest to, jak inni czują się po interakcji z Tobą. Nie ma nic lepszego niż bycie kojarzonym z pozytywnymi emocjami.


Pamiętaj, że raz wykreowany wizerunek nie jest dany na zawsze. Stworzenie nowej strony internetowej nie odmieni opinii o marce, jeśli jej sposób komunikacji nie odpowiada odbiorcom. Dlatego ciągle trzeba dostosowywać się do zmieniających się warunków i oczekiwań.

Fotografia a kreowanie wizerunku, czyli dlaczego potrzebujesz dobrych zdjęć?


Obraz ma kluczowe znaczenie w komunikacji, która w dużej mierze odbywa się online. Fotografia zaś pomaga kształtować wizerunek, zarówno ten osobisty, jak i firmowy. Dobre zdjęcia bowiem mogą pokazywać Twoją tożsamość, tworzyć właściwe emocje i nawiązywać relacje z odbiorcami.


Przyjrzyjmy się temu, w jaki sposób fotografia pomaga w kreowaniu wizerunku firmy. Zauważ, że zdjęcia mogą pokazać nie tylko oferowane produkty, ale także kulturę organizacji i ludzi, którzy za nią stoją.


Profesjonalne zdjęcia zespołu przedstawiają zarówno dynamikę pracy, jak i dobrą atmosferę. Wpływa to na ogólny odbiór firmy, w której pracownicy chętnie podchodzą do swoich zadań. Ma to przełożenie zarówno na ocenę Klientów, jak i przyszłych kandydatów do pracy.


Jeśli zaś skupiasz się na marce osobistej, fotografia może w doskonały sposób oddać Twój styl, charakter oraz pasje. Jest to szczególnie ważne w mediach społecznościowych, na stronach internetowych czy w materiałach promocyjnych.


Jednak, aby fotografia spełniła te cele, musi być wykonana profesjonalnie. To nie tylko jakość i sprzęt, ale również odpowiednia kompozycja, oświetlenie, stylizacja, a także mimika i gesty. To wszystko ma znaczenie i wpływa na to, jakie emocje wzbudza u odbiorców.


Dobrze wykonane zdjęcia przez fotografa mogą być potężnym narzędziem, które skutecznie pomoże Ci wyróżnić się na rynku i zbudować silne relacje z innymi. Chcesz świadomie kreować swój wizerunek? Zacznij od sesji zdjęciowej. W Fun Run Studio realizujemy sesje biznesowe i wizerunkowe. Pracujemy zarówno w naszym studio, jak i u Klienta. Przekonaj się, że wizerunek i marka osobista zaczyna się od dobrych zdjęć.

Przygotuj się do sesji zdjęciowej


Aby sesja zdjęciowa, przynosiła takie rezultaty, jakie oczekujesz, niezbędne jest przygotowanie. Zacznijmy od określenia celu sesji. Zastanów się, do czego będą służyć zdjęcia. Czy są to tylko fotografie na stronę internetową, a może zdjęcia produktów do katalogu lub zdjęcia wizerunkowe na Twoje profile w social mediach? Różne cele wymagają różnych rodzajów zdjęć. Warto, aby Twój fotograf znał już na samym początku Twoje potrzeby.


Znając cel sesji, możesz skupić się na detalach. Dobry fotograf podpowie Ci, w jaki sposób się przygotować. Zastanów się, jaki strój i dodatki będą odpowiednie. Warto jest mieć kilka zestawów do wyboru. Pamiętaj jednak, że ubrania powinny nie tylko dobrze wyglądać w obiektywie, ale również być dla Ciebie komfortowe.


Nie zapominaj również o tym, aby przygotować się psychicznie. Odstresowanie się i chwila relaksu przed umówionymi zdjęciami ułatwi Ci stanięcie przed obiektywem. Nie wiesz, jak pozować, a aparat Cię paraliżuje? Sprawdź nasz artykuł: Jak pozować do zdjęć biznesowych.

Podsumowanie


Twój wizerunek jest Twoją wizytówką - niezależnie od tego, czy jesteś osobą publiczną, czy właścicielem firmy. To w sposób, w jaki inni Cię postrzegają i jak jest odbierany. Jak zarządzać tym wrażeniem?  Umów się na sesję zdjęciową i zacznij kreować wizerunek, który pomoże Ci wyróżnić się w tłumie.