Parafrazując Jeffa Bezosa, Twoja marka osobista jest nie tylko tym, co mówisz o sobie, ale także tym, co inni mówią o Tobie, kiedy wchodzą na Twoje social media. Dowiedz się jak budować markę osobistą w mediach społecznościowych. Poznaj sposoby na to, aby wyróżnić się spośród konkurencji i docierać do nowych odbiorców. W jaki sposób fotografia biznesowa może Ci pomóc?

Czym jest marka osobista?


Jak nas widzą, tak nas piszą. Jednak za marką osobistą stoi znacznie więcej rzeczy, o których możemy nie pomyśleć w pierwszym momencie. Składa się na nią bowiem zestaw unikalnych cech, umiejętności oraz wartości, jakie przekazujemy innych. 


Marka osobista to coś, co odróżnia Cię od innych, przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie. To właśnie od niej zależy Twoja reputacja, a także wiarygodność zarówno ta w internecie, jak i offline.


W czasach mediów społecznościowych marka osobista jest jeszcze ważniejsza niż do tej pory. Social media są często bowiem pierwszym kontaktem z Tobą i odbiorcami. Dobra reputacja zaś może Cię wyprzedzać i budować do Ciebie zaufanie. 


Co za tym idzie? Lepsza rozpoznawalność w branży. Wizerunek autorytetu. Większe zainteresowanie Tobą oraz oferowanymi przez Ciebie produktami bądź usługami.


Pamiętaj, ludzie są wzrokowcami, więc to, co widzą - zwłaszcza na pierwszy rzut oka - ma duże znaczenie. Jednak nie chodzi o to, aby wyglądać dobrze, a o pokazanie, kim naprawdę jesteś.

Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowy marki osobistej


Budowa marki osobistej w mediach społecznościowych to dla wielu osób strategia na rozwój swojej działalności i dotarcie do nowych odbiorców. O czym warto pamiętać?

Budowanie wizerunku eksperta


Z całą pewnością social media to doskonałe miejsce do dzielenia się swoją wiedzą. Możesz udostępniać własne myśli oraz wnioski na tematy związane z Twoją dziedziną. Co więcej, media społecznościowe umożliwiają Ci bezpośrednie nawiązywanie relacji ze swoimi odbiorcami. Dzięki temu możesz udzielać porad i wskazówek, a nawet prowadzić webinary lub transmisje na żywo. 


Tym samym pokażesz, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i że masz coś wartościowego do zaoferowania. Poprzez to zachęcisz inne osoby do dalszego obserwowania Twojego profilu, zaufania Tobie oraz do skorzystania z Twojej oferty.

Zadbaj o spójność


Każda platforma społecznościowa ma swoje unikalne cechy, z których warto wykorzystać. LinkedIn jest idealny dla profesjonalistów, którzy chcą pokazać swoje osiągnięcia i umiejętności osobom z branży. Z kolei Instagram czy TikTok jest świetny dla tych, które chcą pokazać swoją kreatywność i wyróżnić się przekazem spośród konkurencji.


Jednakże Twoje profile powinny być spójne pod względem wizerunku i sposobu komunikacji. Zwróć uwagę przede wszystkim na zdjęcia profilowe, grafiki oraz treść. Niezależnie od platformy powinny one oddawać Twoją markę osobistą i pokazywać Twój wizerunek w jak najlepszym świetle.

Nie zapominaj o wartościowych treści


Publikacje dla samych publikacji zdadzą się na nic, jeśli nie pamiętamy o tym, kto jest po drugiej strony. Z tego powodu budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych warto rozpocząć od określenia grupy docelowej i wybrania stylu komunikacji.


Twórz i udostępniaj treści, które pokazują Twoją wiedzę, umiejętności i wartości. Pamiętaj, aby nie narzucać sobie zbyt dużej ilości, ponieważ liczy się jakość nie ilość. Dzięki temu sprawisz, że obserwujące Cię osoby będą czekały na kolejny wpis, a nie scrollować dalej.

Jak sesja zdjęciowa może pomóc wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji?


Do prowadzenia mediów społecznościowych w celu budowania marki osobistej potrzebujesz nie tylko treści. Towarzyszące im zdjęcia mogą skutecznie przykuć uwagę odbiorcy. 


Codziennie bowiem jesteśmy bombardowani niezliczoną ilością obrazów. Jak wyróżnić się spośród nich? Kluczem jest unikalna i zapadająca w pamięć tożsamości wizualna. Profesjonalna sesja zdjęciowa może odegrać ważną rolę, pomagając wyróżnić Twoją markę osobistą na tle konkurencji.


Sesja zdjęciowa daje Ci możliwość pokazania prawdziwego Ciebie. Fotograf uchwyci Twoje unikalne cechy i wydobędzie z nich to, co jest dla Ciebie najbardziej charakterystyczne. Jednocześnie pomoże Ci przedstawić autentyczną markę, która będzie zgodna z Twoją strategią.


Zdjęcia z wizerunkowej sesji zdjęciowej to nie tylko świetny materiał na nowe profilowe, ale również do publikacji we wpisach. W świecie, gdzie każdy z nas ma dostęp do aparatu w smartfonie, wysokiej jakości fotografie mogą Cię wyróżnić i zachęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią.

Jak przygotować się do sesji zdjęciowej?


Efekty sesji zdjęciowej zależą od przygotowania się do niej. Chociaż umiejętności fotografa są kluczowe i warto wybrać najlepszego, warto z nim współpracować, aby wspólnie osiągnąć cel.


Zacznij od ustalenia konspektu. Brakuje Ci pomysłu i inspiracji? Przeglądaj social media, magazyny, strony internetowe w poszukiwaniu zdjęć, które Ci się podobają. Zwróć szczególną uwagę na profile osób związanych z Twoją branżą, które odnoszą sukces w mediach społecznościowych. Mogą one służyć jako inspiracja. 


Koniecznie pokaż fotografowi swoje pomysły. Opowiedz mu również o swojej marce i o tym, jaki efekt chcesz osiągnąć. Dzięki temu może on nie tylko przygotować się do sesji, ale również udzielić Ci cennych porad dotyczących na przykład stroju czy dodatków.


W dniu sesji zadbaj o to, aby być wypoczętym zrelaksowanym.  Zadbaj o swój wygląd - umyj włosy, zadbaj o skórę, przemyśl swój strój. Pamiętaj, że ubrania powinny nie tylko dobrze wyglądać, ale także oddawać Twój styl i markę osobistą. Niekiedy może to być strój trenera, a innym razem marynarka lub elegancka sukienka. Wszystko zależy od tego, kim jesteś na co dzień i jak chcesz być postrzegany przez innych. 

Podsumowanie


Twoja marka osobista to Twój najcenniejszy zasób, a media społecznościowe pozwolą Ci ją zbudować. Dzięki nim zwiększysz swoją widoczność, nawiążesz cenne kontakty i pokażesz innym swoje umiejętności. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest autentyczność i konsekwencja. Bądź sobą i nie bój się pokazać, co Cię wyróżnia.